5... versus 6...
Příspěvků: 63
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
- Frantík SK
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28 říj 2008 21:00
- Bydliště: Vých. Slowensko
Re: 5... versus 6...
prvé 7810 mali okolo 170-180 HP, posledné kusy už mali Powerboost či ako to vtedy nazývali, s navýšením mali okolo 220 HP, ten 8.1l motor používaný aj v 8x10 rade je nezničiteľný, mechanické vstrekovanie, radové čerpadlo, proste traktor aký by mal byť aj dnes, nebyť tých sprostých emisných limitov viac technických info tu http://www.tractordata.com/farm-tractor ... -7810.html, aj keď špecifikácia pre am. trh je trošku odlišná od európskej, tu boli prevodovky Power quad 24/24 alebo 20/20, 19° Powershift lebo aj plynulý AutoPower v poslednom roku produkcie, a väčšie pneumatiky. 7810 bezproblémov zvláda 4m sejaciu kombináciu, 5 radličný obracák( u nás sa orie ťažko, s väčším pluhom som ju nevidel, ale nehovorím že 6 nepotiahne) a 5m Kuhn Discover XM. Ak nájdeš zachovalý kus, smelo do toho, ja osobne by som ho bral na menšiu farmu do 200 ha určite, už mám plné zuby super high-tech traktorov, ktoré odstaví jediný odpojený kábel alebo snímač
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.
Re: 5... versus 6...
ideální stroj, ovšem rok výroby je hodně vzadu. Najít schopný stroj bude asi problém.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Frantík SK
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28 říj 2008 21:00
- Bydliště: Vých. Slowensko
Re: 5... versus 6...
Najväčší problém je že 7810 si napriek svojmu veku stále drží v Nemecku relatívne vysokú cenu, a takisto sú na predaj stroje takmer výhradne s nábehom nad 10000 mth. Stačí sa pozrieť na traktorpool.de, landwirt.com alebo agriaffaires. Preto si myslím že tá 7810 v inzercii, čo som dal na ňu link, by stála aspoň za obhliadku. Bolo by dobré keby sa do diskusie zapojil užívateľ stepan, on má z farmwebákov s týmito strojmi najviac skúseností a aj niečo najazdené. Ináč je kúpa jazdeného traktora vždy ako lotéria.
Btw. nerozmýšľal si aj nad inou značkou, napr. stará Valtra 8950, alebo nejaký NH TM170/190 alebo Case? Tie si až tak nedržia cenu. Len opäť treba hľadať zachovalý stroj, čo je pri veku týchto traktorov problém a dobrých kusov sa ich majitela neradi zbavujú.
Btw. nerozmýšľal si aj nad inou značkou, napr. stará Valtra 8950, alebo nejaký NH TM170/190 alebo Case? Tie si až tak nedržia cenu. Len opäť treba hľadať zachovalý stroj, čo je pri veku týchto traktorov problém a dobrých kusov sa ich majitela neradi zbavujú.
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.
Re: 5... versus 6...
Čtyřmetrovýno concorda vezme i 6910. Máme na podniku 69 i 78čku a zas tak velkej rozdíl v těch výkonech není.7 je celkově robustnější a vyšší, ale třeba zadek s diferákem je použitej stejnej i na 69.
Zásadní rozdíl vidím jen v převodovce 6910- násobič 4 stupně a 7810 powershift - prostě je pořád kam řadit. V době když se 69 kupoval, tak nám všichni tvrdili, že je to náhrada 160tky. Tahal 6m těžkej bránosmyk, pottinger servo 35 obracák 4radl. hydrojištění a sms disky 4m. Jednou z nouze i 6m concorda, kterýho jsem normálně tahal 78čkou.
Zásadní rozdíl vidím jen v převodovce 6910- násobič 4 stupně a 7810 powershift - prostě je pořád kam řadit. V době když se 69 kupoval, tak nám všichni tvrdili, že je to náhrada 160tky. Tahal 6m těžkej bránosmyk, pottinger servo 35 obracák 4radl. hydrojištění a sms disky 4m. Jednou z nouze i 6m concorda, kterýho jsem normálně tahal 78čkou.
Re: 5... versus 6...
Frantík SK píše:Najväčší problém je že 7810 si napriek svojmu veku stále drží v Nemecku relatívne vysokú cenu, a takisto sú na predaj stroje takmer výhradne s nábehom nad 10000 mth. Stačí sa pozrieť na traktorpool.de, landwirt.com alebo agriaffaires. Preto si myslím že tá 7810 v inzercii, čo som dal na ňu link, by stála aspoň za obhliadku. Bolo by dobré keby sa do diskusie zapojil užívateľ stepan, on má z farmwebákov s týmito strojmi najviac skúseností a aj niečo najazdené. Ináč je kúpa jazdeného traktora vždy ako lotéria.
Btw. nerozmýšľal si aj nad inou značkou, napr. stará Valtra 8950, alebo nejaký NH TM170/190 alebo Case? Tie si až tak nedržia cenu. Len opäť treba hľadať zachovalý stroj, čo je pri veku týchto traktorov problém a dobrých kusov sa ich majitela neradi zbavujú.
To raději Ford New Holland 8670 - 8970 (Genessis serie) než TMka
Re: 5... versus 6...
já pouze sbírám informace, takže jaký stroj nakonec zakoupím je ve hvězdách. Zatím hledám ve značkách JD, NH,DF, možná i valtra. Když starší tak pohodlnou "kovadlinu" převodovku radši klasiku se 4 stupni pod zatížením než plný automat. řadové čerpadlo radši než modernu (mám doma NC 106 tak umím občas i kouzlit) Tady jsem hodil dotaz skrs JD abych zbytečně nezasíral vlákno všemi stroji a taky dotazy typu jaký traktor na 60ha nesnáším . Toho 4m horsche dá i 120koní ale mám i 6r roudnický polonesený obracák a 8m bránosmyk. 16145 toho má plné zuby.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
Bolde možná že už si to tu psal ale nevšiml jsem si toho, ale co třeba takový case ten má v této výkonové řadě pěkné a vybavené traktory za solidní peníz.
Re: 5... versus 6...
case nemá nikdo v okolí, takže nemám dostatek základních informací coby značka. (spolehlivost, spokojenost uživatelů, spokojenost se servisem a pod)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
my koupili nedávno jd 7810 za půl mega, cca 14000 mth má teď. Vybíral bych s převodovkou Quad (5 skupin, 4 kvalty pod zatížením) protože ty žehličky (powershift se to myslim jmenuje) odcházej mnohem víc. Sme nadměrně spokojení, je to náš hlavní traktor na 220 ha a zatím jsme měnili jen vodní pumpu (předochozí majitelé vyměnili originální náplň coolGard-je prý mastnější za fridex a motor je dost orezlej), trpí na únik oleje z předních koncáků, nám se občas zasekne táhlo při řazení nejvyšší skupiny E, trochu zatuchlá klimoška, ale jinak paráda, škoda že nemá odpruženou přední nápravu. Jinak jen mažeme a měníme náplně.... už 3 roky.
Jo a taky se nám zdá že tlačí hydraulika míň než dřív, tak uvidíme jak se to vyvrbí... U maseye stála výměna hydr. čerpadla 100 tisíc.
PS: Jinak z doslechu i starší Fendti nebo Fordy nejsou špatný. Maseye nebrat!
Jo a taky se nám zdá že tlačí hydraulika míň než dřív, tak uvidíme jak se to vyvrbí... U maseye stála výměna hydr. čerpadla 100 tisíc.
PS: Jinak z doslechu i starší Fendti nebo Fordy nejsou špatný. Maseye nebrat!
Re: 5... versus 6...
ta 7800 má právě powerschift. mám z toho obavu, má víc jak 10tis mh. Když se rozsype převodovka tak se zblázním. Ale věřím tomu že 7800 bych rozebral i sám, ale nevím zdali nejsou potřeba nějaké spešl udělátka. Motor zvládnu, včetně čerpadla, ale z převodovky mám obavu, tu jsem ještě nedělal.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
nie všetky "00" majú powershift, sú aj s power quadom 5rýchlostí klasických + 4 pod zaťažením. "00" pod 10 000mth ťažko nájdeš, keď tak "10", tam je však iná cena
Re: 5... versus 6...
já vím o 7800 s powerschiftem, ale zas znám drobně historii.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
Dovolím si přidat svou zkušenost s převodovkou powerschift. Máme ji ve větším traktoru 8100, traktor se přizoval v 98 jako funglovka, dnes má natočeno kolem 17500 mth a za celou dobu se do převodovky nesáhlo. Jediný problém na převodovce byly elektromagnety, které převodovku ovládají. Nevím úplně přesně jak to funguje (jistě se zde najde někdo znalý), ale je tam několik el.magnetů, které ovládají určité rychlosti. Nám se 2x stalo, že přestaly řadit sudé kvalty 6,8,10,12 ostatní fungovalo dál, než přišel nový elektromagnet (asi týden), jezdili jsme bez nich, akorát se muselo rychle přeřadit o nefungující rychlost. Pravda je, že ten blbinec stál 15000,- ale když to vemu z druhé strany, podnik krom údržby investoval do převodovky za 15 let 30000,- Za mě naprosto bez problému, jen by to chtělo lepší odstupňování, ale na tu dobu (když si vezmu, že se stále ještě v té době vyráběla 162(3) 45, která má 3 kvalty + 1stupňový násobič) perfektní převodovka.
Re: 5... versus 6...
pepe220 píše:Dovolím si přidat svou zkušenost s převodovkou powerschift. Máme ji ve větším traktoru 8100, traktor se přizoval v 98 jako funglovka, dnes má natočeno kolem 17500 mth a za celou dobu se do převodovky nesáhlo. Jediný problém na převodovce byly elektromagnety, které převodovku ovládají. Nevím úplně přesně jak to funguje (jistě se zde najde někdo znalý), ale je tam několik el.magnetů, které ovládají určité rychlosti. Nám se 2x stalo, že přestaly řadit sudé kvalty 6,8,10,12 ostatní fungovalo dál, než přišel nový elektromagnet (asi týden), jezdili jsme bez nich, akorát se muselo rychle přeřadit o nefungující rychlost. Pravda je, že ten blbinec stál 15000,- ale když to vemu z druhé strany, podnik krom údržby investoval do převodovky za 15 let 30000,- Za mě naprosto bez problému, jen by to chtělo lepší odstupňování, ale na tu dobu (když si vezmu, že se stále ještě v té době vyráběla 162(3) 45, která má 3 kvalty + 1stupňový násobič) perfektní převodovka.
Převodovku powershift v řadě 7000/10 a 8000/10 bych moc nesrovnával. Řada 8000/10 má "provedení" 16/4(nebo 5 teď nevim) a řada 7000/10 19/7.
Re: 5... versus 6...
Už mlčím se řadou 7000 jsem se nestkal a předpokládal jsem, že to bude podobné. Nicméně princip těch převodovek bude zřejmě stejný
Re: 5... versus 6...
pepe220 píše:Už mlčím se řadou 7000 jsem se nestkal a předpokládal jsem, že to bude podobné. Nicméně princip těch převodovek bude zřejmě stejný
Princip je povětšinou stejný,ale někdy i malá odlišnost dokáže udělat dost.
Re: 5... versus 6...
proběhli všechny výměny. 200 koní je v claasu. a teď se stáj zvětšila o 6230 S. Měl jsem ji pořídit rovnou, teď jsem za ni dal přes mega, kdybych ji vzal před lety tak by byla stejná cena
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
bold píše:proběhli všechny výměny. 200 koní je v claasu. a teď se stáj zvětšila o 6230 S. Měl jsem ji pořídit rovnou, teď jsem za ni dal přes mega, kdybych ji vzal před lety tak by byla stejná cena
Kolik má motohodin?
Re: 5... versus 6...
převodovka 6x4, komplet světla (maska+2páry přední+2páry zadní) přední vývoďák, přední šavle. Díval jsem se na 2011 a nic pod mega jsem neviděl. (motor čiplý na 120 koní)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
Za 1,5 mil. se prodává nová 5105R. Výbava Command8 32/16 Eco převodovka s automatem. Odpružená náprava i kabina, čerpadlo 117 l, 3 hydh. okruhy, klima, 4x světla vepředu, 4x vzadu, maják, vzduchové brzdy, závěs 10 poloh. Motor jde čipnout na 125 koní. Osobně bych dal raději 500 tisíc navíc a koupil nový traktor.
Re: 5... versus 6...
citrusek píše:Za 1,5 mil. se prodává nová 5105R. Výbava Command8 32/16 Eco převodovka s automatem. Odpružená náprava i kabina, čerpadlo 117 l, 3 hydh. okruhy, klima, 4x světla vepředu, 4x vzadu, maják, vzduchové brzdy, závěs 10 poloh. Motor jde čipnout na 125 koní. Osobně bych dal raději 500 tisíc navíc a koupil nový traktor.
Tenhle traktor se už ale neprodává. Toto byl nejmenší 6r bez močoviny. Teď už je nejmenší 6r 6110R už s močovinou.
Re: 5... versus 6...
roman7711 píše:citrusek píše:Za 1,5 mil. se prodává nová 5105R. Výbava Command8 32/16 Eco převodovka s automatem. Odpružená náprava i kabina, čerpadlo 117 l, 3 hydh. okruhy, klima, 4x světla vepředu, 4x vzadu, maják, vzduchové brzdy, závěs 10 poloh. Motor jde čipnout na 125 koní. Osobně bych dal raději 500 tisíc navíc a koupil nový traktor.
Tenhle traktor se už ale neprodává. Toto byl nejmenší 6r bez močoviny. Teď už je nejmenší 6r 6110R už s močovinou.
Napsal jsem špatné označení, mělo tam být 5100r, je to letošní novinka, zatím bez močoviny. Vím, že traktory 6030 se už neprodávají. Místo menších jsou MC a RC. Loni bez močoviny, ale od letoška už s močovinou. Napsal jsem to pro srovnání, jestli koupit traktor se 4000 mth za mega, nebo nový za 1,5. 100MC je ještě o cca 50 tis. levnější.
- Baziliska1
- Příspěvky: 58
- Registrován: 23 úno 2016 22:58
Re: 5... versus 6...
citrusek píše:Maximální přípustná hmotnost traktoru 8600 kg, takže ano.
A podle čeho se to dá spočítat, když nemám velký TP? Těch 8600 mám vynásobit 2,5 krát?
Re: 5... versus 6...
citrusek píše:Maximální přípustná hmotnost traktoru 8600 kg, takže ano.
mně tvrdil prodejce že to 5 neutáhne. Někde se stala chyba. Já to beru tak, že v té výbavě co mám, bych sehnal traktor tak za 2 mega. (nový) Díval jsem se po premiu 6 řady, úplně holé tak za mega. Takže jsem zvolil sice standart, ale šestikvalt převodovka, vzadu 540-540eco-1000, přední 1000 + šavle. Podle mně ta cena za pět let zas tak nespadne Takže jsou to jen uložené peníze.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
Asi hodně zdaru s 16,5 t vlekem. Mam 6230P a už s 10t docela do kopce funí.U těhle traktorů ty ceny nějak moc nepadaj když vemu že před 6 lety stál standart cca 1,2m takhle vybaven nový.Ono u téhle 6 řady je trochu horší poměr váhy traktoru a výkonu,někdy mi dá i na prdel 5 řada 100k.
Příspěvků: 63
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků