Spotřeba nafty v dopravě
Příspěvků: 60
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Spotřeba nafty v dopravě
Zdravím všechny účastníky fóra dělám menší průzkum a potřebuji vaši pomoc.
Potřebuji kdyby mi každý kdo ví napsal průměrnou spotřebu traktorů v dopravě l/100km jde mi především o traktory o výkonu 180-300HP
pokud chcete přispět napište prosím název traktoru a kolik má koní.
Vím že záleží jak je traktor vytíženej jak moc je naložený,jakou vzdálenost jezdí atd.stačí mi jen zhruba nějaký průměr.
Předem moc díky.
Case magnum 250---70l/100km
Potřebuji kdyby mi každý kdo ví napsal průměrnou spotřebu traktorů v dopravě l/100km jde mi především o traktory o výkonu 180-300HP
pokud chcete přispět napište prosím název traktoru a kolik má koní.
Vím že záleží jak je traktor vytíženej jak moc je naložený,jakou vzdálenost jezdí atd.stačí mi jen zhruba nějaký průměr.
Předem moc díky.
Case magnum 250---70l/100km
.....V jednotě strany a lidu......
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Tohle je taky věčné téma.Myslím si,že to tak nejde jednoznačně stanovit na 100km.
U každého zemědělce to bude jiné,je tam hodně proměnných počínaje různými přejezdy po poli a polňačkách,jakou užitečnou váhu to vozí,typ přívěsu nebo návěsu,kopcovitost,typ pneumatik (úzké,široké atp.),jakou má přepravní rychlost po silnici, jak kdo má těžkou nohu a mnohé další.
Navíc každý typ traktoru bude mít dost rozdílnou spotřebu vzhledem k motoru a převodovce atp.
Píšeš,že máš spotřebu 70l/100km,což si myslím,že je celkem hodně,ale pokud převážíš 20t a víc užitečné,tak je to zase na zváženou
Akorát se tu můžeme chlubit kdo jak měl nízkou nebo vysokou spotřebu u konkrétního traktoru s konkrétním nákladem.
Já mám jenom staré ZTéčko a průměrnou rychlost 30-35km/h udělám, max. výkon teď mám okolo 130-140k. S nákladem okolo 10t na lehčím autovleku jsem měl odhadem 30-35l na 100km.Nevím jestli je to hodně nebo málo,nemám možnost to srovnat se srovnatelným traktorem a nákladem,jedině,kdyby nás jezdilo víc třeba o žních a jezdili stejnou trasu a pak to přepočítat na množství odvezených tun,pak by se vidělo co je lepší do dopravy, jinak nevím jak to porovnat.
U každého zemědělce to bude jiné,je tam hodně proměnných počínaje různými přejezdy po poli a polňačkách,jakou užitečnou váhu to vozí,typ přívěsu nebo návěsu,kopcovitost,typ pneumatik (úzké,široké atp.),jakou má přepravní rychlost po silnici, jak kdo má těžkou nohu a mnohé další.
Navíc každý typ traktoru bude mít dost rozdílnou spotřebu vzhledem k motoru a převodovce atp.
Píšeš,že máš spotřebu 70l/100km,což si myslím,že je celkem hodně,ale pokud převážíš 20t a víc užitečné,tak je to zase na zváženou
Akorát se tu můžeme chlubit kdo jak měl nízkou nebo vysokou spotřebu u konkrétního traktoru s konkrétním nákladem.
Já mám jenom staré ZTéčko a průměrnou rychlost 30-35km/h udělám, max. výkon teď mám okolo 130-140k. S nákladem okolo 10t na lehčím autovleku jsem měl odhadem 30-35l na 100km.Nevím jestli je to hodně nebo málo,nemám možnost to srovnat se srovnatelným traktorem a nákladem,jedině,kdyby nás jezdilo víc třeba o žních a jezdili stejnou trasu a pak to přepočítat na množství odvezených tun,pak by se vidělo co je lepší do dopravy, jinak nevím jak to porovnat.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Toto je mi jasné že to bude problém,ale rád bych zjistil jak se pohybují jiné traktory.
Stačí když si někdo vzpomene nebo má zdokumentované kolik se mu pohybovala spotřeba např.při odvozu od kombajnu nebo od řezačky stačí napsat jak velký návěs tahal a kolik +- náklad.
Já měl spotřebu u již zminovaného Magnumu s nosičem kontejnerů MegaHook 16 s nákladem 12t
říkám nepotřebuji žádné přesné měření,ale aby to nebylo jedna paní povídala.....
POULM-děkuji za informaci
Stačí když si někdo vzpomene nebo má zdokumentované kolik se mu pohybovala spotřeba např.při odvozu od kombajnu nebo od řezačky stačí napsat jak velký návěs tahal a kolik +- náklad.
Já měl spotřebu u již zminovaného Magnumu s nosičem kontejnerů MegaHook 16 s nákladem 12t
říkám nepotřebuji žádné přesné měření,ale aby to nebylo jedna paní povídala.....
POULM-děkuji za informaci
.....V jednotě strany a lidu......
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Re: Spotřeba nafty v dopravě
U NH7030+Pronar 669/1 celková hmotnost cca 31t,náklad cca 17t,spotřeba cca 70l/100km.
- Frantík SK
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28 říj 2008 21:00
- Bydliště: Vých. Slowensko
Re: Spotřeba nafty v dopravě
MF 8280, prevodovka 18°Powershift- 90-100l/100km, powershiftová prevodovka nemá eko otáčky na dopravu, takže ani veľmi nezáleží či ťahá BSS1010 alebo Jeantil GM 180, resp. či je prázdny/plný, oplatí sa čím vačší náves, vyjde to ekonomickejšie.
MF 8480 s tým istým návesom nemáme odmerané presne, Datatronic ukazuje cca od 60-80l/100km ( prázdny/plný 18t priem. ).
Valtra T213, prevodovka Hitec 5, náves Krampe BB700S, 43l/100km prázdny, cca 55l/100km plný(priemerne 16t).
Doprava pole/cesta 30/70%, terén rovina/kopec 50/50.
Všeobecný záver: Powershift bez Eco stupňa je do dopravy nutné zlo, Vario je lepšie. Najekonomickejšie dlhodobo vychádzajú v doprave traktory do 200HP vybavené prevodovkou umožňujúcou jazdu max. rýchlosťou pri znížených otáčkach motora zapriahnuté v zodpovedajúco dimenzovanom návese/prívese.
MF 8480 s tým istým návesom nemáme odmerané presne, Datatronic ukazuje cca od 60-80l/100km ( prázdny/plný 18t priem. ).
Valtra T213, prevodovka Hitec 5, náves Krampe BB700S, 43l/100km prázdny, cca 55l/100km plný(priemerne 16t).
Doprava pole/cesta 30/70%, terén rovina/kopec 50/50.
Všeobecný záver: Powershift bez Eco stupňa je do dopravy nutné zlo, Vario je lepšie. Najekonomickejšie dlhodobo vychádzajú v doprave traktory do 200HP vybavené prevodovkou umožňujúcou jazdu max. rýchlosťou pri znížených otáčkach motora zapriahnuté v zodpovedajúco dimenzovanom návese/prívese.
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Kolik je ta rychlost při těch snížených otáčkách?
Udrží to okolo 40km/h?
Těch 70l na 100km je celkem moc,vyplatí se to pak honit po silnici?
Můj spolužák jezdí s nějakým Challengerem 300k s návěsem 20t celk.,spotřebu má okolo 50-55l,ale jak ho uvidím,tak se ho zeptám na přesnější data,kolik váží prázdný,kolik vozí,jakou má převodovku atd.
Každopádně je u traktorů evidentní,že tam nejsou velké rozdíly ve spotřebě,jestli jede prázdný nebo plný.
Udrží to okolo 40km/h?
Těch 70l na 100km je celkem moc,vyplatí se to pak honit po silnici?
Můj spolužák jezdí s nějakým Challengerem 300k s návěsem 20t celk.,spotřebu má okolo 50-55l,ale jak ho uvidím,tak se ho zeptám na přesnější data,kolik váží prázdný,kolik vozí,jakou má převodovku atd.
Každopádně je u traktorů evidentní,že tam nejsou velké rozdíly ve spotřebě,jestli jede prázdný nebo plný.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Ono záleží na zvážení od jaké vzdálenosti jízdy po silnici už je lepší kamiónová doprava.
Pokud se vozí z pole obilí nebo řepa jen pár kilometrů a je to 50/50 pole/silnice,tak je určitě lepší traktor,protože kamion většinou z pole nevyjede. U nás je pár soukromníků co mají autodopravu a na tyto práce si stále drží staré tatry a Liazky 4x4 s vlekem. Jezdí s tím 2-3 měsíce v roce pro zemědělce a pak to hodí do depozitu.Myslím že je tam i menší silniční daň,když je to výhradně pro zemědělské účely.
On ten starý mates s vlekem taky pobere skoro 20t,z pole jakš takš vyjede a po silnici je efektivnější než nějaký traktor za 3mega s návěsem za 1,5mega.
Ale jak jsem psal,každý si to musí rozhodnout sám co se mu hodí.
Pokud se vozí z pole obilí nebo řepa jen pár kilometrů a je to 50/50 pole/silnice,tak je určitě lepší traktor,protože kamion většinou z pole nevyjede. U nás je pár soukromníků co mají autodopravu a na tyto práce si stále drží staré tatry a Liazky 4x4 s vlekem. Jezdí s tím 2-3 měsíce v roce pro zemědělce a pak to hodí do depozitu.Myslím že je tam i menší silniční daň,když je to výhradně pro zemědělské účely.
On ten starý mates s vlekem taky pobere skoro 20t,z pole jakš takš vyjede a po silnici je efektivnější než nějaký traktor za 3mega s návěsem za 1,5mega.
Ale jak jsem psal,každý si to musí rozhodnout sám co se mu hodí.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Když zařadím 19-tou rychlost tak mi klesnou otáčky na nějakých 1600otáček a udržují rychlost 40-43km/hod
V naší firmě pěstujeme mimo jiné i špenát který si sami vozíme do mrazíren cesta tam a zpět je 110km a právě kvuli tomu že se šéfoj zdá ta spotřeba velká tak si na odvoz pujčujeme traktor od našeho prodejce většinou je to nějaký case 190CVX nebo CVX Puma 220 ten má sice spotřebu asi menší (nevím s tou jsem nejezdil) ale platíme nějakých 600kč/hod tak si myslím,že ve finále spotřeba 70l/100km je daleko lepší než pak za pronájem zaplatit 150tisíc
Kamionovou dopravu nelze najmout,protože nikdy není jisté kolik ten daný den povezeme ráno zavolají z mrazíren chceme 30t a za dvě hodiny volají stačí 15t atd. nebo taky večer ve 22hod zavolají ráno v 7hod tady potřebujeme mít furu to se pak blbě vyjednává nějaká doprava.....
V naší firmě pěstujeme mimo jiné i špenát který si sami vozíme do mrazíren cesta tam a zpět je 110km a právě kvuli tomu že se šéfoj zdá ta spotřeba velká tak si na odvoz pujčujeme traktor od našeho prodejce většinou je to nějaký case 190CVX nebo CVX Puma 220 ten má sice spotřebu asi menší (nevím s tou jsem nejezdil) ale platíme nějakých 600kč/hod tak si myslím,že ve finále spotřeba 70l/100km je daleko lepší než pak za pronájem zaplatit 150tisíc
Kamionovou dopravu nelze najmout,protože nikdy není jisté kolik ten daný den povezeme ráno zavolají z mrazíren chceme 30t a za dvě hodiny volají stačí 15t atd. nebo taky večer ve 22hod zavolají ráno v 7hod tady potřebujeme mít furu to se pak blbě vyjednává nějaká doprava.....
.....V jednotě strany a lidu......
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Mame fendt 412 tahal jsem opavsky naves na nem 11-12 tun pšenice a změřena spotřeba byla 35 litru . Je to s plným do kopce a přes mesto a s prazdným opačně
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Teď malinko odbočím. Polume zdá se mi to nebo máš na to ZT napasovanou kabinu z Crystala?
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Zdá,je to origo kabina,ale o té krystalácké uvažuji.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
takže opět k tématu, neboť mně již bylo vysvětleno proč mizí příspěvky (viz vlákno přání a stížností). Spotřeba traktorů v dopravě je minimálně 40l/100km. Spíš bych přepočítával spotřebu na km a tunu. tzv tunokilometr. což je spotřeba na přepravenou tunu materiálu na jeden kilometr tady se doberete konkrétnějších výsledků. Páč ono je poněkud rozdíl cesta se 7tunou a 7011 versus návěs s 25tunama a 300koňovým strojem
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Malý zemědělec většinou na dopravu využije své traktory,pokud vozí pouze svoje komodity a nemá toho hodně,třeba řádově z desítek hektarů,pak se mu určitě nevyplatí držet nebo pronajímat nákladní auta.
Takže jako další faktor bych viděl celkové množství materiálu,které je potřeba přemístit,resp. podle toho jestli se jedná o malého,středního či velkého zemědělce.
Pro tyto malé zemědělce jsou právě do takové dopravy velice oblíbené traktory UŘ2 předělané na 40km.Na toto téma už toho bylo napsané hodně v jiných vláknech tak to nebudu rozvádět.
Velké podniky,které mají řádově v tisící hektarech je ta doprava zase úplně jiná a řeší se to velkými traktory od 200k nebo nákladními auty.
Tady u nás na Opavsku jezdí velký Fendt,tuším že 936ka s velkým tříosým návěsem Fliegel zapojený přes podvozek s kozlem jako přívěs s nosností tuším okolo 20-30t.Tam ta spotřeba bude určitě okolo těch zmiňovaných 70l nebo i víc.
Spíš by mne zajímala ekonomika provozu této soupravy jako celek,zatížení cenou pořízení,servisem, opravami a dalšími náklady. Docela by rád věděl,za kolik jezdí,resp. kolik ho stojí jeho jedna tuna na kilometr,popř. jiná jednotka.
Takže jako další faktor bych viděl celkové množství materiálu,které je potřeba přemístit,resp. podle toho jestli se jedná o malého,středního či velkého zemědělce.
Pro tyto malé zemědělce jsou právě do takové dopravy velice oblíbené traktory UŘ2 předělané na 40km.Na toto téma už toho bylo napsané hodně v jiných vláknech tak to nebudu rozvádět.
Velké podniky,které mají řádově v tisící hektarech je ta doprava zase úplně jiná a řeší se to velkými traktory od 200k nebo nákladními auty.
Tady u nás na Opavsku jezdí velký Fendt,tuším že 936ka s velkým tříosým návěsem Fliegel zapojený přes podvozek s kozlem jako přívěs s nosností tuším okolo 20-30t.Tam ta spotřeba bude určitě okolo těch zmiňovaných 70l nebo i víc.
Spíš by mne zajímala ekonomika provozu této soupravy jako celek,zatížení cenou pořízení,servisem, opravami a dalšími náklady. Docela by rád věděl,za kolik jezdí,resp. kolik ho stojí jeho jedna tuna na kilometr,popř. jiná jednotka.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Taky jak se pěkně derou kola na traktoru v dopravě. No já vozím jenom traktorem do 10-15 km a to hlavně obilí od kombajnu. Pokud ho mám už na skladě domlouvám auto nebo i vlek. Borec z vedlejší vesnice má liaz+3osý vlek a za solo chce 30kč a souprava 45kč. Na liaz da 14t pšenice a na vlek 25t. Na Lizu má sklápěcí nápravu,aby jste mě neměli za vola.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
A jakými traktory vozíš od kombajnu,zkoušel jsi někdy počítat nějakou spotřebu?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Abych řekl pravdu,tak v dopravě jsem to nepočítal jako asi jediné-zkusím letos o žních změřit,jestli si zpomenu. Jinak v těžích pracích cca 9-11/Mth.Mám JX90U a MXU100. Tom
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Nám vychází JD 7810 s autovlekem 1010H celková hmotnost soupravy kolem 21t v dopravě 50l/100km. Vzdálenost cca 35 km kopce, roviny, město.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
JD 6125M s BSS 7tunou na balonech a naloženo 85q pšenice a spotřeba kolem 7l/h což je 30-35l/100km.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Onehdá jsme řešili, jak jezdit aby se snížila spotřeba paliva(auto, traktor, náklaďák) jestli na
1.vyšší rychlostní stupeň= nižší otáčky a více sešlápnutý plyn.pedál
nebo
2. nižší rychlostní stupeň= vyšší otáčky a méně sešlápnutý plyn.pedál?
Myšlenka je asi taková: více paliva méněkrát nebo méně paliva vícekrát.
Pak další věc, jak moc se to líbí motoru a převodovce. Samozřejmě vše je v mezích normálních otáček.
1.vyšší rychlostní stupeň= nižší otáčky a více sešlápnutý plyn.pedál
nebo
2. nižší rychlostní stupeň= vyšší otáčky a méně sešlápnutý plyn.pedál?
Myšlenka je asi taková: více paliva méněkrát nebo méně paliva vícekrát.
Pak další věc, jak moc se to líbí motoru a převodovce. Samozřejmě vše je v mezích normálních otáček.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
je to jednoduché, zákon o zachování energie. přesunout něco z bodu A do bodu B stojí určitou energii. čím rychlej je to přesunuté tím vyšší potřebujeme výkon.
Měřítkem k tvému dotazu je zatížení motoru. Ideální využití by mělo nastat při 100% využití výkonu, ale tenhle požadavek nelze u traktoru splnit, neb má omezenou rychlost a dost veliký výkon.
Nějak jsem to nepochopil s tím plynovým pedálem, každopádně motor má určitý bod maximálního výkonu a určitý bod max kroutícího momentu. Ideální využití výkonu je někde mezi těmito dvěma body.
Měřítkem k tvému dotazu je zatížení motoru. Ideální využití by mělo nastat při 100% využití výkonu, ale tenhle požadavek nelze u traktoru splnit, neb má omezenou rychlost a dost veliký výkon.
Nějak jsem to nepochopil s tím plynovým pedálem, každopádně motor má určitý bod maximálního výkonu a určitý bod max kroutícího momentu. Ideální využití výkonu je někde mezi těmito dvěma body.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
S tim plynem je to myšleno tak, když máš vyšší otáčky, tak nemusíš mít tulik sešláplej plyn, jako při nižších, kdy jede na hraně a máš skoro plnej plyn. když koukam na tractordata tak je u jd max výkon ve 2100 a max krouťák v 1600. ale mě se moc nelíbí točit ho tak vysoko. Většinou mu řadím kolem tich 1600
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
možná to řeknu blbě, ale nejekonomičtější je právě ta špička kroutícího momentu. ALE poloha pedálu (potažmo nastavení přidavače paliva v čerpadle) musí být adekvátně otáčkám, to znamená že mám ideální otáčky na kroutící moment ale nemám přidáno přidavačem neadekvátně víc.
Jednoduchou pomůckou je při těchto otáčkách ještě sešlápnutí pedálu a traktor musí ochotně přidat, pokud se neochotně rozbíhá ale rozběhne se tak běží na 100% pokud se nechce rozběhnout vůbec tak je přetížený. Ještě bych chtěl poopravit těch ideálních 100% v praxi je to míň, motor se prostě musí poměrně ochotně rozeběhnout, ale musí být poznat že je zatížený.
Jednoduchou pomůckou je při těchto otáčkách ještě sešlápnutí pedálu a traktor musí ochotně přidat, pokud se neochotně rozbíhá ale rozběhne se tak běží na 100% pokud se nechce rozběhnout vůbec tak je přetížený. Ještě bych chtěl poopravit těch ideálních 100% v praxi je to míň, motor se prostě musí poměrně ochotně rozeběhnout, ale musí být poznat že je zatížený.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
jj, dík za rady. Já se v podstatě snažím se vším jezdit tak aby jel na co nejnižší otáčky, ale měl rezervu, že když přidam tak se to ještě rozjede.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
ono toho moc stejně nevymyslíš, traktor je prostě traktor, a nikdy nebude jezdit štreky za 20l na 100km. Jednak musíš přesunout hmotnost traktoru a prázdného vleku či návěsu, kolikrát je to polovina celkové váhy a taky rozsah převodů je spíše na polní práce než na úspornou dopravu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
moc toho vymyslet nejde, ale jestli mam ject za 20l, nebo za 30l jednu cestu a jedu cca 35x tak ušetřim dost. stejně většinou jedu co to jde, jelikož mi tlačí čas a někdy i vlek
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
právě že "zemědělce" většinou čas tlačí, a tak se jede "nadoraz". Avšak pokud jsi majitel, tak víš že doraz není to nejlepší řešení a noha mírně z plynu přináší výraznou úsporu paliva a větší výdrž stroje. A zas tak velké zpoždění to neudělá.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Teď s JD je to pohoda, ale s Z7745 to bylo horší. do kopce sem jí na krk šlapat musel, abych se netáhnul na jedničku. Jinak na poli jsem nejezdil na doraz. Jelikož a protože bych pak místo práce opravoval.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
UŘ-I je držák, ta snese hrozné zacházení S modernou bych měl strach
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Přesně tak. UŘ-I vydrží strašně. Poslední dobou se mi zdá, že železo už neni to opravdový železo, že je to nějaký "bláto" a je to dělaný jen na pár let. Dřív se vše dělalo cca na dosmrti a ještě na dýl. Máme doma 25let starou televizi TESLU a hraje pořád dobře. A soused už má za posledních 5 let 3tí placatou tv.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
všechno co je mladší 20let má přímo od výrobce nainstalované "kurvítko". což je věcička obvykle za pár korun, kterážto celé zařízení odstaví svým defektem. Demontáží tohoto se dosahuje vysoké životnosti. Najít výše uvedené zařízení jest však složité, do moderních strojů se instaluje soustava kurvítek na sebe vzájemně závislých.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 60
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Zpět na Oleje, maziva, filtry, paliva....
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník