Zapojení dvouokruhových brzd
Pravidla fóra
Vše ohledně oprav a úprav traktorů Zetor piště, prosím, do fóra Opravy, úpravy - Zetor, v sekci Dílna.
Vše ohledně oprav a úprav traktorů Zetor piště, prosím, do fóra Opravy, úpravy - Zetor, v sekci Dílna.
Příspěvků: 39
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Zapojení dvouokruhových brzd
Dobrý den, měl bych dotaz, dá se zapojit vůz který má dvouokruhové brzdy za např. ZETOR 16145 který má jen jednu zástrčku na vzduch?
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Většinou jo-ale nevím co na to řekne legislativa.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Zapojit to jde na červenou dáš koncovku jako je na jednookruhovích brzdách a žlutou přivážeš na oj aby jsi jí netahal po cestě.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Ahoj, řešilo se to na Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Překovejme meče v pluhy a naopak
- michal 16245
- Příspěvky: 24
- Registrován: 23 bře 2012 22:34
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Pavel3545 píše:Zapojit to jde na červenou dáš koncovku jako je na jednookruhovích brzdách a žlutou přivážeš na oj aby jsi jí netahal po cestě.
da sa to zapojit
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
neni to povolene pri tomto zapojeni to sice brzdi ale ne plynule pri kazdem zabrzdeni se vlek chova tak jako by se utrhla hadice protoze se zapojuje plnici hadice u dvouokruhovych brzd se v ovladaci hadici tlak zvysuje a ten plynule pousti tlakovy vzduch k valcum u jednookruhu je to opacne brzdovy tlak se iniciuje poklesem tlaku v propojovaci hadici
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Tak a teď obráceně....když mám na traktoru pouze dvou-okruhové brzdy jde nějak zapojit vlek,který má pouze jednu hadici?
.....V jednotě strany a lidu......
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Zapojit samozřejmě jde . Ale ne takhle jednoduše.
Jedině dodělat na traktor brzdič na jednookruhový brzdy.
Jedině dodělat na traktor brzdič na jednookruhový brzdy.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
slava píše:neni to povolene pri tomto zapojeni to sice brzdi ale ne plynule pri kazdem zabrzdeni se vlek chova tak jako by se utrhla hadice protoze se zapojuje plnici hadice u dvouokruhovych brzd se v ovladaci hadici tlak zvysuje a ten plynule pousti tlakovy vzduch k valcum u jednookruhu je to opacne brzdovy tlak se iniciuje poklesem tlaku v propojovaci hadici
troufám si tvrdit že i v plnící hadici dochází k pozvolnému poklesu tlaku a tím plynulému ovládání tlaku do brzd.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
nuž není mně tedy jasná jedna věc. Před brzdícími válci na vleku je vložen T kus, jeden vstup jde přímo z traktoru (žlutá) a druhý jde z ovládacího ventilu na vleku. V T kusu je kulička která otvírá cestu vyššímu tlaku. Pokud by tedy dojde v červené k poklesu tlaku tak na to reaguje ventil na vleku a pouští do válců tlakový vzduch. Pokud dojde k úplnému poklesu tlaku, tak ventil pouští plný tlak do válců (utržená hadice) červená tedy ovládá ventil na vleku postupně. Podle tebe dochází k úplnému úbytku tlaku a tím pádem k plnému brzdění- Nuž tohle se na mém vleku neděje. Mám něco špatně?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Takhle to funguje pokud napojim červenou na "jednookruhový" traktor.
Normálně je v červené(plnicí) pořád tlak ,a brždění reguluje žlutá(ovládací)+zátěžáky.
Normálně je v červené(plnicí) pořád tlak ,a brždění reguluje žlutá(ovládací)+zátěžáky.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Nuž dovolím si podotknouti že ze "žluté" mně to vede přímo do válců (brzdících) a z "červené" to jde do vzduchojemů, ale přes ovládací ventily (tak jak na jednookruhu) Ale předpokládám že je více variant a "moje" varianta vleku bude fungovat i na jednookruh.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Na jednohadicové brzdy brzdí vleky, které jsou dvouhadicové, to tu už bylo psáno. Už jsem přemýšlel jak to udělat, aby mi brzdil vlek s jednohadicovými brzdami, když na traktoru mám pouze dvouhadicové a jelikož je v červené koncovce stálý tlak, napadlo mne pouze řešení vyřadit ventil na vleku, který je ovládán jednohadicovými brzdami a pustit vzduch, který je při bržděni ve žluté koncovce, přímo do brzdových válců.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
az se ti takovy vlek odpoji tak ho nezastavi nic dokud do neceho nenarazi
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
roman7711 píše:Na jednohadicové brzdy brzdí vleky, které jsou dvouhadicové, to tu už bylo psáno. Už jsem přemýšlel jak to udělat, aby mi brzdil vlek s jednohadicovými brzdami, když na traktoru mám pouze dvouhadicové a jelikož je v červené koncovce stálý tlak, napadlo mne pouze řešení vyřadit ventil na vleku, který je ovládán jednohadicovými brzdami a pustit vzduch, který je při bržděni ve žluté koncovce, přímo do brzdových válců.
Do tohoto bych rozhodně nešel. nezkoušel jsi to dát na tu červenou?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
V červeném vývodu je stálý tlak vzduchu a při brždění potřebuje,aby tlak poklesl.
To co píše by mohlo fungovat,ale budou tam dlouhé prodlevy a celkově by to fungovalo asi dost blbě.
Na většiě moderních traktorech je vývod na jednookruhový systém a tam je to tuším řešené jednoduše přes elektromagnetický ventil,který pouze odfoukne vzduch, napojil bych ho na brzdová světla.
Jinak ještě existuje takový přepouštěč,který se dá na oje vlečky s jednokruhovými brzdami a od něj už jdou hadice dvě k traktoru,žlutá a červaná, a dál do vlečky jde jen jedna hadice.Červená se stálým tlakem ti normálně plní vzduchojem a žlutá hadice při brždění dá impuls tomu přepouštěči na oji,aby odfoukl vzduch z hadice do vlečky a tím začne brzdit.
Poptej se v nějakém agroservise,budou vědět. V podnicích se ty staré vlečky takhle předělávaly za novějí traktory, protože ty vývody na jednokruh ovládaný EV ventilem blbě fungovaly.
To co píše by mohlo fungovat,ale budou tam dlouhé prodlevy a celkově by to fungovalo asi dost blbě.
Na většiě moderních traktorech je vývod na jednookruhový systém a tam je to tuším řešené jednoduše přes elektromagnetický ventil,který pouze odfoukne vzduch, napojil bych ho na brzdová světla.
Jinak ještě existuje takový přepouštěč,který se dá na oje vlečky s jednokruhovými brzdami a od něj už jdou hadice dvě k traktoru,žlutá a červaná, a dál do vlečky jde jen jedna hadice.Červená se stálým tlakem ti normálně plní vzduchojem a žlutá hadice při brždění dá impuls tomu přepouštěči na oji,aby odfoukl vzduch z hadice do vlečky a tím začne brzdit.
Poptej se v nějakém agroservise,budou vědět. V podnicích se ty staré vlečky takhle předělávaly za novějí traktory, protože ty vývody na jednokruh ovládaný EV ventilem blbě fungovaly.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Já tahám pouze občas vlek s jednohadicovimi brzdami a to tahám maximálně pětitunu se stošedesáti koňovým traktorem, který má hydraulické brzdy v přední nápravě. Spíš je to vyjímka. Také bych nešel do řešení, které jsem napsal, pouze jsem o tom přemýšlel, jak by to fungovalo bez přidání jakéhokoliv ventilu.
S tím odfukovacím ventilem si myslim, že by to taky moc dobře nefungvalo, protože ventil by odpustil všechen vzduch okamžitě a brždění by nebylo plynulé. Podobně fungují brzdy u case magnum akorát tam se u dvouhadicových brzd po sešlápnutí pedálu pustí do žluté koncovky okamžitě 8 barů a brždění tak není plynulé. Buď je tam 8 barů nebo nic.
S tím odfukovacím ventilem si myslim, že by to taky moc dobře nefungvalo, protože ventil by odpustil všechen vzduch okamžitě a brždění by nebylo plynulé. Podobně fungují brzdy u case magnum akorát tam se u dvouhadicových brzd po sešlápnutí pedálu pustí do žluté koncovky okamžitě 8 barů a brždění tak není plynulé. Buď je tam 8 barů nebo nic.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
tak já už mám 4 magnuma a že by brzdil na plno tak to jsem nepozoroval mě to brzdí jak potřebuji. šlapej plynule nebo to máš pokaženy
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Já s Case naštěstí nejezdím, ale když jsem vozil na podzim kukuřici pro jeden podnik, tak tam mají dva magnumy jeden 310 a druhý 260 a oba řidiči říkali, že to nebrzdí plynule, tahali stejný tridem. Jen píšu co mi řekli, nic jsem si nevymyslel.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
proč naštěstí. Co se ti na Case nezdá. nebo se ti nelíbí že jsi to slyšel
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Jezdil jsme se starým magnumem, ty rány který vychází z převodovky no to je strašný. Navíc o Case je všeobecně známo, že neumí udržet stálý průtok ojele ne pohon například ventilátoru u secího stroje a ten slavný Magnum CVX to všechno završuje, s tím jsem se také sice jen projel, ale stačilo mi to,do kopce se 315 CVX nemoglo utáhnout ani samo sebe, potom do toho zapřádli tridem od Romila a do kopce to prázdn= lezlo 8 km/h. Co se mi u Case líbí je u Pumy odpružení kabiny, s tou jsem se taky projel a to byla paráda, ale jen to odpružení, jinak ovládání u Pumy děs a hrůza. Jo a taky lisy na hranaté balíky jsou od Case docela dobrý, je to stejný jako new holland, ale na dobré úrovni.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Já začal na 7240 pak 270 další 285 a nyní 340CVX a seju už 12 let olej mě drží úplně normálně jak 285 tak i 340 CVX. Třeba za Fendem 930 tak tam máme problém předělali čerpadlo na 220 a stejně to neuživí dva okruhy za ráz, zato Magnum 340 uživí vpoho 3 okruhy bez priorit na rozdíl od Fenda a co třeba Same tam kluci se secí mašinou skoro ani nejeli a teď jezdí mou bývalou 285 a nemůže si to vynachválit jak to jede. Mě by zajímalo kde na takové blbosti chodiš a jestli to někomu blbne tak to asi neumí poštelovat a asi by neměl vůbec jezdit. převodovky bouchaj čim novější tím tižší a je zajimavé že drží hlavně ty staré co podle tebe bouchaj máme Case 7130 z roku 1993 má najeto 60 000 hodin a jen jednou se přetěsnovala a jezdí doteď.V dopravě jezdím taky a podle ostatních tam nevidím nějaký velký rozdíl hold komu je Case proti vůli tak ho nemá rád i kdyby byl zlatej. A to ovládání co bys tam chtěl ?. Každému se líbí něco jiného kdyby bylo všechno jen podle tebe zase by se to nelíbilo jinému a od toho je tolik značek aby sis vybral co ti vyhovuje ale nic není ideální pro všechny.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Já nemám potřebu si cokoliv vymýšlet i když mám vůči Case určitou averzi, ale určitě si kvůli tomu nepotřebuju nic vymýšlet. No, že by drželi, to se říct nedá, taky v okolí jezdí několik, akorát ty starý magnumy 7210,7220 atd. těch tu jezdí několik a to jsou držáky, sice se spotřebou je to horší, ale drží. Ale ty novější Magnumy 220, 285 moc ne, v tý převodovce mlátí jak ve starejch hodinách a spolehlivost taky nic moc a právě u těch mají problém s tím olejem. Možná to neumí nastavit, ale osobně jsem byl na podzim, když jsem vozil kukuřici od řezačky v jednom podniku, svědkem toho, že ten problem asi u magnumu je, tenhle byl pro změnu magnum 310. Mě osobně je to uplně jedno, ale docela mne to zarazilo stejně jako ten magnum 315 CVX, kterému se moc jezdit nechtělo, ani servis si s tím nevěděl rady. Case už jednou, co já vím, zlatej byl a moc mu to nepomohlo.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Jo stary byli držáky pak se to kazilo každym novým typem ale to je věc každé firmy náš fendik skonči po 2 letech a menšich poruchách s poruchou motoru, sousedi mají 3 dny John deere na poli jak pomník a sousedním podniku mě řek ředitel jestli budu dělat ty hodiny co dělám tak at si nekupujem Maseje nevydrží to, tak nakonec jsme zůstali u Case a já jsem spokojen. Nevybereš si.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
No dneska v těch novejch je skoro jedno co to je, protože všechno je to přecpaný elektrikou a blbostma, který jsou stejně k ničemu. Zlatý starý traktory, který byli před tím, než začala močovina a filtry pevných částí.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Proto bych nepomlouval žádnou značku já mám to CVX 340 a jsem rád, já chtěl plynulou kvůli mým pracem a plně mě to vyhovuje. pár drobnosti by se našlo ale to na všech strojích. a ta elektronika ta mě právě vyhovuje já si sní pohraji vyladím a využiju co to dá.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
Mě se Case prostě nelíbí, proto jak je nastavování čehokoliv tak složité, například v pumě. Já case nepomlouvám, to jsou pouze fakta, nic vymyšleného.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
To právě mě to připadá velice jednoduché a co je na tom tak složité mě připadá že ti nic nejde a tak je to na h........ Tak pak si vem starého zetora a jezdi tam se nin nenastavuje.
A o tom to jak se ti nelíbí pak s toho plynou ty zmatené komentáře. pokud se ti nelíbí vyber si jinou mašinu a budeš možná spokojen.
A o tom to jak se ti nelíbí pak s toho plynou ty zmatené komentáře. pokud se ti nelíbí vyber si jinou mašinu a budeš možná spokojen.
Re: Zapojení dvouokruhových brzd
roman7711 píše:Mě se Case prostě nelíbí, proto jak je nastavování čehokoliv tak složité, například v pumě. Já case nepomlouvám, to jsou pouze fakta, nic vymyšleného.
Tak jsem hledal ty seš John deere tak to bychom se mohli dohadovat do nekonečna
seš zvykle na Johna tak pak ti každá změna připadá divně já jezdim 20 let s case a pomalu postupuju a je to pro mě jednoduché ale pokud bych sedl do jiné značky tak budu zmaten to bych musel jezdid dlouho a by mě to připadalo normální. a proto ty seš zviklej na jiné ovládání a každá jiná geometrie ti připadá divná a s toho plynou ty tvoje bláboly.
Naposledy upravil libor dne 21 bře 2015 23:46, celkově upraveno 1
Příspěvků: 39
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Zpět na Opravy, práce na strojích
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník