JD 6135R
Příspěvků: 47
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
JD 6135R
Zdravím Vás,
uvažujeme o koupi nového traktoru, jelikož náš nejstarší John Deere 6320 už má přes 10 000 mth... Proto chceme vyměnit za novější stroj, abychom tak nějak předešli velkým opravám a také aby nářadí, které má, lépe tahal. Prodejci nám radí, že bychom měli jít do nejslabšího 6 válce,ale myslíme, že je to zbytečný. Posuďte sami podle nářadí co tahá (viz dole) Do oka nám padl JD 6135R. Je to poslední 4 válec s delším rozvorem (myslím 2700 mm) Abyste mi mohli poradit, napíšu Vám, co traktor bude dělat (respektive co dělala naše stará 6320)
Pneumatická secí kombinace 3 metr ročně 100 ha ( s tuplákama )
Pluh 4 radlice 1,6 metru ročně 50 ha
Rozmetadlo průmysl. hnojiv ročně 700 ha (pokud házel do oračky tak tupláky)
doprava o žních
A největší vytížení je v postřikovači 4000 litrů 24 m záběr, takže bych to počítal taky do dopravy. Ročně několik tisíc hektarů (prostě 2/3 sezony)
traktor nemá čelní nakladač.
Co řešíme a nad čím dumáme je převodovka a proto Vás žádám o rady... Naše 6320 měla Autoquad 24/24. Byli jsme s touto převodovkou velmi spokojení, až na to, že občas sám od sebe vypadl reverz (celkem hodně se tak stávalo než se traktor zajel, tedy do 3000 mth). Nejdříve jsme mysleli, že si koupíme zase Autoquad, protože se osvědčila... Prodejci, servisáci atd však tvrdí, že tato převodovka je už za zenitem a že nám by se do tý dopravy vyplatila automatická Autopowr. Uplně nejvíc by se nám líbila Direct Drive, ale ta jde bohužel jen do 6 válců... Další argument prodejců je, že dnes si cca 80% zákazníků dá do John Deera automat...
Tak se tak chci zeptat na tu Autopowr, protože o ní víme uplný prd. Zajímalo by mě, jak je na tom se spotřebou ve srovnání s Autoquad a prostě kolik to žere. Dále by mě taky zajímalo jak je to s tím faktem, že automatická je méně účinná. A pak samozřejmě nás zajímá jak je to s její spolehlivostí, jaký jsou rizika poruch a tak dále... Děkuju Vám za Vaše rady. Jirka
uvažujeme o koupi nového traktoru, jelikož náš nejstarší John Deere 6320 už má přes 10 000 mth... Proto chceme vyměnit za novější stroj, abychom tak nějak předešli velkým opravám a také aby nářadí, které má, lépe tahal. Prodejci nám radí, že bychom měli jít do nejslabšího 6 válce,ale myslíme, že je to zbytečný. Posuďte sami podle nářadí co tahá (viz dole) Do oka nám padl JD 6135R. Je to poslední 4 válec s delším rozvorem (myslím 2700 mm) Abyste mi mohli poradit, napíšu Vám, co traktor bude dělat (respektive co dělala naše stará 6320)
Pneumatická secí kombinace 3 metr ročně 100 ha ( s tuplákama )
Pluh 4 radlice 1,6 metru ročně 50 ha
Rozmetadlo průmysl. hnojiv ročně 700 ha (pokud házel do oračky tak tupláky)
doprava o žních
A největší vytížení je v postřikovači 4000 litrů 24 m záběr, takže bych to počítal taky do dopravy. Ročně několik tisíc hektarů (prostě 2/3 sezony)
traktor nemá čelní nakladač.
Co řešíme a nad čím dumáme je převodovka a proto Vás žádám o rady... Naše 6320 měla Autoquad 24/24. Byli jsme s touto převodovkou velmi spokojení, až na to, že občas sám od sebe vypadl reverz (celkem hodně se tak stávalo než se traktor zajel, tedy do 3000 mth). Nejdříve jsme mysleli, že si koupíme zase Autoquad, protože se osvědčila... Prodejci, servisáci atd však tvrdí, že tato převodovka je už za zenitem a že nám by se do tý dopravy vyplatila automatická Autopowr. Uplně nejvíc by se nám líbila Direct Drive, ale ta jde bohužel jen do 6 válců... Další argument prodejců je, že dnes si cca 80% zákazníků dá do John Deera automat...
Tak se tak chci zeptat na tu Autopowr, protože o ní víme uplný prd. Zajímalo by mě, jak je na tom se spotřebou ve srovnání s Autoquad a prostě kolik to žere. Dále by mě taky zajímalo jak je to s tím faktem, že automatická je méně účinná. A pak samozřejmě nás zajímá jak je to s její spolehlivostí, jaký jsou rizika poruch a tak dále... Děkuju Vám za Vaše rady. Jirka
Re: JD 6135R
Šestiválec bych asi taky nevoli, těžké polní práce není tolik a přecijen 6 hrnků žere víc než 4. Pokud ten potřikovač zvládá 6230, tak 6135R by neměla mít problém.
Já vidím jako největší nevýhodu AQ převodovky, mám jí v JD 7530P a i starší verzi v JD7810, skoky mezi rychlostma a nemožnost vyladění optimální rychlosti při aplikaci s postřikovačem a rozmetadlem, navíc ještě při práci s rozmetadlem, kde je potřeba vývod a nemám automatickou regulaci dávky.... Kor když je skok mezi 3 a 4 zkruba 3 km/h. To mi asi jediné vadí a to eliminuje AP převodovka. Ale určitě bych netvrdil, že je za zenitem. Nebyla by možnost převodovky Comandquad jako v řadě M? Tomi přijde jako nejzajímavější řešení ovládání převodovky tohoto typu.
Do dopravy se určitě víc hodí AP, řazení v podstatě odpadá. Je tu právě ta možnost lepšího nastavení spolupráce motoru a převodovky. Účinnost je určitě nižší než u AQ. Spotřebu snižuje hlavně vyladění spolupráce motoru a převodovky kdy nejste omezen pevným převodem a můžete pracovat při stejné rychlosti s nižšími otáčkami motoru. Mrknul bych na testy zkušebny DLG. Na druhou stranu AP určitě nedosáhne spolehlivosti AQ.
Já vidím jako největší nevýhodu AQ převodovky, mám jí v JD 7530P a i starší verzi v JD7810, skoky mezi rychlostma a nemožnost vyladění optimální rychlosti při aplikaci s postřikovačem a rozmetadlem, navíc ještě při práci s rozmetadlem, kde je potřeba vývod a nemám automatickou regulaci dávky.... Kor když je skok mezi 3 a 4 zkruba 3 km/h. To mi asi jediné vadí a to eliminuje AP převodovka. Ale určitě bych netvrdil, že je za zenitem. Nebyla by možnost převodovky Comandquad jako v řadě M? Tomi přijde jako nejzajímavější řešení ovládání převodovky tohoto typu.
Do dopravy se určitě víc hodí AP, řazení v podstatě odpadá. Je tu právě ta možnost lepšího nastavení spolupráce motoru a převodovky. Účinnost je určitě nižší než u AQ. Spotřebu snižuje hlavně vyladění spolupráce motoru a převodovky kdy nejste omezen pevným převodem a můžete pracovat při stejné rychlosti s nižšími otáčkami motoru. Mrknul bych na testy zkušebny DLG. Na druhou stranu AP určitě nedosáhne spolehlivosti AQ.
Re: JD 6135R
Taky moc nechápu proč se CommanQuad bude dávat do řady M a né do R. Logický mi to přijde spíš naopak... Jinak dík za odpověď.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: JD 6135R
Tak já mám 4 vál a šel bych do 6 válu, kdybych měl finance. 6135ka by měla být ok, pokud to zvládala 6320ka,ale zase do polních prací je lepší 6vál. Pokud bude nejvíc v postrikovači, tak bych volil plynulou převodovku, lépe si nastavíš pojezdovou rychlost a lze jí mněnit bez ztráty otáček na náhonu. Já když tahám sečku a potřebuju jet pomalejí, nebo naopak rychleji tak mam s AutoQuadem smůlu.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: JD 6135R
6320 tahala třímetrovou kombinaci Kuhn. Měla tupláky a tak nějak to zvládala. Šestiválec nechceme, protože je to přeci jen žravější a taky dražší. Navíc do toho postřikovače by to bylo až zbytečně nadimenzovaný. Co se týče těch polních prací, tak máš pravdu, tam by asi šestiválec byl lepší, ale zaseje jen 100 ha a zorá cca 50 ha. Takže kompromis je čtyřválec a delší rozvor. Jinak AQ je samozřejmě spolehlivější,ale taky máme problém s tím jak ty říkáš...Když se orá nebo seje, tak jedeme na C4. Samozřejmě za ten den, chceš udělat nějakej ten hektar a tak jedeš třeba až 1900-2000 otáček,aby to ubejvalo což je samozřejmě moc. Déčko to samozřejmě nebere... To by převodovka AP řešila:)
A co ta spotřeba AP versus AQ?
A co ta spotřeba AP versus AQ?
Re: JD 6135R
AP by měl výtězit, pokud se budeš snažit jezdit v optimálních otáčkách motoru a rychlosti soupravy, což u AQ zákonitě nejde, měl bys mít spotřebu nižší.
Bohužel osobní zkušenost nemám, na DLG sem našel jen starší traktory JD 6820 s AQ a JD 6920 s AP, ale určité srovnání tu je a AP výtězí o cca 4 l/hod.
Bohužel osobní zkušenost nemám, na DLG sem našel jen starší traktory JD 6820 s AQ a JD 6920 s AP, ale určité srovnání tu je a AP výtězí o cca 4 l/hod.
Re: JD 6135R
Nemůžu srovnat autopowr ale vario a autoquad konkrétně 6420 a 714. Na přihnojování vario super ještě dobrý do sekaček do lisu do dopravy ale tak po rovině. Byl jsem velký příznivec bezstupňové převodovky a dnes raději jezdím s AQ.
Re: JD 6135R
Když se porozhlédnu po okolí, tak mám pocit že 6135 je na 4000 l postřikovač málo. Ale to je otázka názoru. Nehledě na to že sním stříkáte třeba 5000ha ročně.
To odstupňování u PQ má nevýhodu, ale konkurence to má stejný, pouze to tam navalej přes hydrauliku rychle. Tak to nikdo nezaznamená že přeřadila skupina.
Nižší spotřebu u varia jsem nikdy nezaznamenal, spíš v polních pracích byla ještě větší. Třeba Zetor 11741 šel oproti Fendtu 414 v orbě o poznání lépe. Vario je super ale furt si něco vyhodnocuje a prioritou není rychlost ale spotřeba a třeba při překonávání podmáčeného pole tam vjede začne se to dusit, něco to vyhodnocuje a pak teprve zabere, když není pozdě. U PQ podřadíte dáte plnej plyn a většinou projedete.
Kdysi jsem jezdil s Fiatem 180-90DT převodovka 3x4 bez násobiče, takže řazení jako u Š-180 a třeba v porovnáni s JD 7530P spotřeba v orbě nebo přípravě byla srovnatelná. Vario je super v dopravě, žadnej traktor nejede z kopce 50 na 800ot. motoru. A to dělá tu nízkou spotřebu.
Podle mého názoru, kráva která nedostane nažrat dojit nebude.
Kdo tě dělá nabídku? Já na ni čekám už od vánoc a nebaví mě se někoho stále doprošovat. Nechci z toho dělat ZOO ale vidím to tak, že bude doma asi Valtra.
To odstupňování u PQ má nevýhodu, ale konkurence to má stejný, pouze to tam navalej přes hydrauliku rychle. Tak to nikdo nezaznamená že přeřadila skupina.
Nižší spotřebu u varia jsem nikdy nezaznamenal, spíš v polních pracích byla ještě větší. Třeba Zetor 11741 šel oproti Fendtu 414 v orbě o poznání lépe. Vario je super ale furt si něco vyhodnocuje a prioritou není rychlost ale spotřeba a třeba při překonávání podmáčeného pole tam vjede začne se to dusit, něco to vyhodnocuje a pak teprve zabere, když není pozdě. U PQ podřadíte dáte plnej plyn a většinou projedete.
Kdysi jsem jezdil s Fiatem 180-90DT převodovka 3x4 bez násobiče, takže řazení jako u Š-180 a třeba v porovnáni s JD 7530P spotřeba v orbě nebo přípravě byla srovnatelná. Vario je super v dopravě, žadnej traktor nejede z kopce 50 na 800ot. motoru. A to dělá tu nízkou spotřebu.
Podle mého názoru, kráva která nedostane nažrat dojit nebude.
Kdo tě dělá nabídku? Já na ni čekám už od vánoc a nebaví mě se někoho stále doprošovat. Nechci z toho dělat ZOO ale vidím to tak, že bude doma asi Valtra.
Re: JD 6135R
Myslím si, že na ty práce, které byly výše popsány, stačí ten čtyřválec. Převodovku bych si dal Autopowr. Živosnosti bych se nebál. Určitě nevydrží to co AQ, ale 6000-7000 mth by vydržet mohla, když bude mít správný servis. Ani ta oprava Autopowru není tak finančně náročná. V práci máme Autopowr v 7930, ve dvou 6920S, jedna už je sice prodaná, ale nebyl s ní níkdy problém a u druhé jsme dělali převodovku letos v zimě a Autopowr máme nyní i v nové 6175R, takže jsme s těmito převodovkami maximálně spokojeni, ale neděláme polařinu. Srovnávat vario od Fendta a Autopowr mi nepřipadá moc dobré. Každá převodovka je jiná a každá má jiné výhody a nevýhody. Jako výhodu varia beru to, že z kopce dokáže jet na volnoběh při maximální přepravní rychosti. U Autopowru se mi líbí ovládání převodovky a zastavování pomocí brzdy s možností nastavení citlivosti.
Re: JD 6135R
Nabídku mám od Agrozet České Budějovice, jsou vždycky ochotní a dobrá domluva. Akorát jsou asi dražší, než třeba Daňhel a tak, ale mají fakt dobrej servis. (bližší info když tak SZ)
Co se týče toho názoru, že 6135R je do 4000 litrů málo, tak s tím asi nemůžu souhlasit. Nyní to taháme John Deerem 6320, což je dejme tomu 105 koní na zadních gumách R38 šířka 420. Závaží vepředu v agregaci s postřikovačem nevozí, akorát na každým zadním kole máme asi 100 kilo. 6135R bude mít o 30 kobyl víc a pak je třeba si uvědomit, že 6320 má rozvor 2400 mm, 6135R má 2700 mm, což bude taky hodně znát. Navíc nemůžeš dát do podle mě do postřikovače nějakej hovaďáckej šestiválec, protože to bude na nejmíň 600 pneumatikách a ty kolejáky a následné škody bych fakt nechtěl vidět... Už takhle ta 6135R bude mít nějaký 520, aby převedla ten výkon a to už je taky dost...
PS: A že by ta naše 6320 v tom postřikovači nějak brečela, to určitě ne...
Co se týče toho názoru, že 6135R je do 4000 litrů málo, tak s tím asi nemůžu souhlasit. Nyní to taháme John Deerem 6320, což je dejme tomu 105 koní na zadních gumách R38 šířka 420. Závaží vepředu v agregaci s postřikovačem nevozí, akorát na každým zadním kole máme asi 100 kilo. 6135R bude mít o 30 kobyl víc a pak je třeba si uvědomit, že 6320 má rozvor 2400 mm, 6135R má 2700 mm, což bude taky hodně znát. Navíc nemůžeš dát do podle mě do postřikovače nějakej hovaďáckej šestiválec, protože to bude na nejmíň 600 pneumatikách a ty kolejáky a následné škody bych fakt nechtěl vidět... Už takhle ta 6135R bude mít nějaký 520, aby převedla ten výkon a to už je taky dost...
PS: A že by ta naše 6320 v tom postřikovači nějak brečela, to určitě ne...
Re: JD 6135R
Já mám na 7530 od března do srpna pneumatiky 380/90r46 a od srpna do března 650/65r42. Můžeš koupit 2 sady a přezouvat
Re: JD 6135R
Proč se nemá srovnávat vario od Fendta s Autopowrem, to nechápu , když se každej výrobce chlubí že má vario. Všichni mají ve variu mechanickou a hydraulickou část, tak proč to nějak rozdělovat.
Pokud jste s výkonem 6320 spokojeni, tak nemám nic proti. V tom případě je rozhodnuto asi pro 6135? U nás co jsou postřikovače kolem 4000l tak to tahaj většinou traktorama nad 200ps. Samozřejmostí jsou kola 650/42 a to je brutál. Ale dohání to záběrem. Jinak krom samochodů tu moc traktorů na kultivačních kolech nejezdí. ( Až pojedu okolo tak změřím kolej v kolejáku)
520/38 mám na Zetoru a nikdy jsem s ním neházel do vzrostlého porostu, právě kvůli škodám.
Před dvěma lety jsem se jel podívat do Německa na nějakej traktor kolem 200ps do pole (7820-7930) a docela mě zarazilo množství bazarových traktorů s Autopowrem a když jsem řekl že to chci jen na polní práce, tak 7020 vůbec ne a 7030 s odřenejma ušima. 4000mh Go převodovky a pak každý 2000mh další GO. A AQ mám na 7530 a právě při orbě potřebuju jet o stupeň výš a snížit otáčky a to prostě nejde protože to jdu už do C.
Pokud jste s výkonem 6320 spokojeni, tak nemám nic proti. V tom případě je rozhodnuto asi pro 6135? U nás co jsou postřikovače kolem 4000l tak to tahaj většinou traktorama nad 200ps. Samozřejmostí jsou kola 650/42 a to je brutál. Ale dohání to záběrem. Jinak krom samochodů tu moc traktorů na kultivačních kolech nejezdí. ( Až pojedu okolo tak změřím kolej v kolejáku)
520/38 mám na Zetoru a nikdy jsem s ním neházel do vzrostlého porostu, právě kvůli škodám.
Před dvěma lety jsem se jel podívat do Německa na nějakej traktor kolem 200ps do pole (7820-7930) a docela mě zarazilo množství bazarových traktorů s Autopowrem a když jsem řekl že to chci jen na polní práce, tak 7020 vůbec ne a 7030 s odřenejma ušima. 4000mh Go převodovky a pak každý 2000mh další GO. A AQ mám na 7530 a právě při orbě potřebuju jet o stupeň výš a snížit otáčky a to prostě nejde protože to jdu už do C.
Re: JD 6135R
tonik píše:Nižší spotřebu u varia jsem nikdy nezaznamenal, spíš v polních pracích byla ještě větší. Třeba Zetor 11741 šel oproti Fendtu 414 v orbě o poznání lépe. Vario je super ale furt si něco vyhodnocuje a prioritou není rychlost ale spotřeba a třeba při překonávání podmáčeného pole tam vjede začne se to dusit, něco to vyhodnocuje a pak teprve zabere, když není pozdě. U PQ podřadíte dáte plnej plyn a většinou projedete.
To dušení při orbě se dá jednoduše odstranit nastavením-spodní hranice otáček při spuštěných ramenech(neřve na souvrati),snížení povoleného poklesu otáček. "Podřadit" nebo dát ruční plyn je možný, ale podle mě zbytečný. U 818 r.2006 znatelně urychlil "řazení" nový program.
Z vlastní zkušenosti si myslím , že ty lepší výkony u Zetoru (u mě Št180) jsou jen pocitový- dám plyn ono to řve a vypadá ,že to jede.
roman7711 píše: U Autopowru se mi líbí ovládání převodovky a zastavování pomocí brzdy s možností nastavení citlivosti.
Můžeš nějak vysvětlit zastavování pomocí brzdy. Autopowr neznám Dík.
k
Pokud nevychází kvalty šel bych do plynulé převodovky- dnes u všech rozumných výrobců.
Re: JD 6135R
Když chceš zastavit sešlápneš pouze brzdu a stojíš. Spojka se u této převodovky vůbec nepoužívá. Zastavení je proporcionální, není to tak, že by to zastavilo hned jak se dotkneš brzdy. Traktor zastavuje postupně podle toho jak moc je spojka sešlápnutá. Navíc u erka jsou tři stupně nastavení citlivosti zastavení.
Re: JD 6135R
venca43 píše:tonik píše:Nižší spotřebu u varia jsem nikdy nezaznamenal, spíš v polních pracích byla ještě větší. Třeba Zetor 11741 šel oproti Fendtu 414 v orbě o poznání lépe. Vario je super ale furt si něco vyhodnocuje a prioritou není rychlost ale spotřeba a třeba při překonávání podmáčeného pole tam vjede začne se to dusit, něco to vyhodnocuje a pak teprve zabere, když není pozdě. U PQ podřadíte dáte plnej plyn a většinou projedete.
To dušení při orbě se dá jednoduše odstranit nastavením-spodní hranice otáček při spuštěných ramenech(neřve na souvrati),snížení povoleného poklesu otáček. "Podřadit" nebo dát ruční plyn je možný, ale podle mě zbytečný. U 818 r.2006 znatelně urychlil "řazení" nový program.
Z vlastní zkušenosti si myslím , že ty lepší výkony u Zetoru (u mě Št180) jsou jen pocitový- dám plyn ono to řve a vypadá ,že to jede.roman7711 píše: U Autopowru se mi líbí ovládání převodovky a zastavování pomocí brzdy s možností nastavení citlivosti.
Můžeš nějak vysvětlit zastavování pomocí brzdy. Autopowr neznám Dík.
k
Pokud nevychází kvalty šel bych do plynulé převodovky- dnes u všech rozumných výrobců.
Nebudu nic nikomu vyvracet, můj Zetor 11741 dosáhl požadované rychlosti při orbě 9km/h po 5m a Fendt 414 po 25m, takže na souvrati byl každý pluh znát, nehledě na to že měl Fendt o 10% nižší denní výkon ale samo i spotřebu.
Samozřejmě, že jde hodně věcí nastavit ale co mám info kdo nastaví větší agresi varia, tak jsou min. o 1 l nafty nahoru. Jinak jak Zetor tak John mají otáčkoměr a tachometr, tak vím kolik jedu a další parametr je denní výkon.
Ideál je Direct Drive a to že se nemontuje podle mně není konstrukční problém ale cenovej, protože by byl 6135 s Direct Drive cenově zase někde jinde.
Re: JD 6135R
roman7711: Díky, to je něco jak u Fendta
Nevim co bys mi chtěl vyvracet já napsal jen své zkušenosti. Nastavení co jsem popisoval se právě agresivity vůbec nedotýká a zrovna na rozjezd má dost podstatný vliv. Pokud mně se nezdá nastavení ,klidně to proberu s někym z Agromexu.
tonik píše:
Nebudu nic nikomu vyvracet, můj Zetor 11741 dosáhl požadované rychlosti při orbě 9km/h po 5m a Fendt 414 po 25m, takže na souvrati byl každý pluh znát, nehledě na to že měl Fendt o 10% nižší denní výkon ale samo i spotřebu.
Samozřejmě, že jde hodně věcí nastavit ale co mám info kdo nastaví větší agresi varia, tak jsou min. o 1 l nafty nahoru. Jinak jak Zetor tak John mají otáčkoměr a tachometr, tak vím kolik jedu a další parametr je denní výkon.
Ideál je Direct Drive a to že se nemontuje podle mně není konstrukční problém ale cenovej, protože by byl 6135 s Direct Drive cenově zase někde jinde.
Nevim co bys mi chtěl vyvracet já napsal jen své zkušenosti. Nastavení co jsem popisoval se právě agresivity vůbec nedotýká a zrovna na rozjezd má dost podstatný vliv. Pokud mně se nezdá nastavení ,klidně to proberu s někym z Agromexu.
Re: JD 6135R
Nemyslel jsem Autopowr ale Direct drive v porovnání PQ a AQ, prostě mechanické převody a tam je Direct drive nejdražší. Co si pamatuju tak asi o 10000 euro. Samozřejmě vzhledem k použití dvou spojek u Direct drive je řazení rychlejší, ale co sem se s ním svezl, tak přeřazení mezi skupinami je také znát.
Re: JD 6135R
venca43 píše:roman7711: Díky, to je něco jak u Fendtatonik píše:
Nebudu nic nikomu vyvracet, můj Zetor 11741 dosáhl požadované rychlosti při orbě 9km/h po 5m a Fendt 414 po 25m, takže na souvrati byl každý pluh znát, nehledě na to že měl Fendt o 10% nižší denní výkon ale samo i spotřebu.
Samozřejmě, že jde hodně věcí nastavit ale co mám info kdo nastaví větší agresi varia, tak jsou min. o 1 l nafty nahoru. Jinak jak Zetor tak John mají otáčkoměr a tachometr, tak vím kolik jedu a další parametr je denní výkon.
Ideál je Direct Drive a to že se nemontuje podle mně není konstrukční problém ale cenovej, protože by byl 6135 s Direct Drive cenově zase někde jinde.
Nevim co bys mi chtěl vyvracet já napsal jen své zkušenosti. Nastavení co jsem popisoval se právě agresivity vůbec nedotýká a zrovna na rozjezd má dost podstatný vliv. Pokud mně se nezdá nastavení ,klidně to proberu s někym z Agromexu.
Moje osobní zkušenost Zetor 11741 je jednička při polních pracích proti Fendt 414 a v dopravě je jednička zase FENDT 414( nepočítám to, že je Fendt o třídu pohodlnější) Akorát nevím co si pomůžu nastavením-spodní hranice otáček při spuštěných ramenech, když jsem se při orbě u 414 nedostal pod 1500 ot. U 11741 jezdím na 1900ot ( max 2400) a u JD 7530 tak 1850ot (max 2200ot)
Re: JD 6135R
Drobet si přidá v době kdy spouští ramena ,tedy těsně před zaoráním pluhu a při otáčení jedu třeba na 1000ot. , při jízdě s již zaoraným pluhem samozřejmě k ničemu.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: JD 6135R
Toniku: jen taková menší otázečka, možná způsobená mou neznalostí, ale proč tak vysoké otáčky při orbě? Podle mě je jediný důvod k otáčkám, to že je potřebuje vývoďák, nebo hydraulika. Já orám běžně mezi 1400-1700ot. a to jezdím kolem 8-9km/h.(jd6125 a agronom roto paterák). Podle mě kolem 2000 ot. je zbytečně moc.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: JD 6135R
Jednoduše JD 7530p AQ orba B4 1850 ot 9km/h podmítka C4 1850ot 15km/h při nastavení nižších max. ot. nefunguje automatika řazení násobiče. Jde jezdit u všeho na nižší otáčky cca 1750 ale klesne rychlost o cca 1-1,5km.
Nebo zařadit o stupeň vyšší skupinu ale pak je moc velká rychlost při otáčení a v kopci není kam podřadit. Mám vyzkoušeno u Kvernelandu při 9km/h nejlepší práce. Horsch 15km/h.
Je to nevýhoda AQ převodovky kde je rozsah rozdělen až někam k 55-60km/h. Při převodovce 5x4 tam moc jemné odstupňování není.
Zetor 11741 s převodovkou 4x3 je na tom obstojně.
Samozřejmě je rozdíl zvorat za den 18 nebo 15ha i když traktor třeba žere o 1l/ha navíc.
Nebo zařadit o stupeň vyšší skupinu ale pak je moc velká rychlost při otáčení a v kopci není kam podřadit. Mám vyzkoušeno u Kvernelandu při 9km/h nejlepší práce. Horsch 15km/h.
Je to nevýhoda AQ převodovky kde je rozsah rozdělen až někam k 55-60km/h. Při převodovce 5x4 tam moc jemné odstupňování není.
Zetor 11741 s převodovkou 4x3 je na tom obstojně.
Samozřejmě je rozdíl zvorat za den 18 nebo 15ha i když traktor třeba žere o 1l/ha navíc.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: JD 6135R
Já orám na C3 někdy i C4 a nemám problém na souvratích s otočením (C2). v podmítce, je to horší, tam bych potřeboval už na D, ale na souvrati je to pak fofr.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: JD 6135R
To je problém EcoShiftové převodovky, která je v podstatě udělaná na nějakejch 55-60km. kdy jsou převody roztažené a při 20 stupních tam schází jemnější odstupňování. Samozřejmě to asi není uděláno převodovkou ale stálým převodem.
Jak jsem napsal JD 7530p AQ orba B4 1850 ot 9km/h, při přeřazení na C by bylo možné orat na C2, (9km/h 1700ot.) Pak je problém s vyoráváním, zavorováním pluhu a otáčením při C1. Nedokážu si představit, že každé otáčení budu přeřazovat z C na B. Nehledě na to že pokud potřebuju, ta nemám u C2 možnost moc podřadit. Pokud jezdíš někde v pískách nebo lehké půdě tak není problém, já mám na začátku pole červenici potom kopec , za ním močál a končím skálou.
Tak na půl plynu jezdit opravdu nemůžu. Nejhorší jsou rozvorané staré cesty, úvozy a meliorace.
Neviděl někdo prospekt na 6135R, STROM má pouze starej bez močoviny ?
Jak jsem napsal JD 7530p AQ orba B4 1850 ot 9km/h, při přeřazení na C by bylo možné orat na C2, (9km/h 1700ot.) Pak je problém s vyoráváním, zavorováním pluhu a otáčením při C1. Nedokážu si představit, že každé otáčení budu přeřazovat z C na B. Nehledě na to že pokud potřebuju, ta nemám u C2 možnost moc podřadit. Pokud jezdíš někde v pískách nebo lehké půdě tak není problém, já mám na začátku pole červenici potom kopec , za ním močál a končím skálou.
Tak na půl plynu jezdit opravdu nemůžu. Nejhorší jsou rozvorané staré cesty, úvozy a meliorace.
Neviděl někdo prospekt na 6135R, STROM má pouze starej bez močoviny ?
Re: JD 6135R
tonik píše:Jednoduše JD 7530p AQ orba B4 1850 ot 9km/h podmítka C4 1850ot 15km/h při nastavení nižších max. ot. nefunguje automatika řazení násobiče. Jde jezdit u všeho na nižší otáčky cca 1750 ale klesne rychlost o cca 1-1,5km.
Nebo zařadit o stupeň vyšší skupinu ale pak je moc velká rychlost při otáčení a v kopci není kam podřadit. Mám vyzkoušeno u Kvernelandu při 9km/h nejlepší práce. Horsch 15km/h.
Je to nevýhoda AQ převodovky kde je rozsah rozdělen až někam k 55-60km/h. Při převodovce 5x4 tam moc jemné odstupňování není.
Zetor 11741 s převodovkou 4x3 je na tom obstojně.
Samozřejmě je rozdíl zvorat za den 18 nebo 15ha i když traktor třeba žere o 1l/ha navíc.
Jaký používáte pluh? Kverneland nesený paterák? Jak vychází spotřeba u 7530 v polní práci a jak v dopravě? Děkuji
Re: JD 6135R
Kverneland ES-85, 4+1, Kverneland ES-95-5r, Kvrneland EG-100, 5r. v našich podmínkách spotřeba cca 16-18 l. S 7530 a Kvrnelandem EG-100 jsem jednou za jeden den zvoral 21ha na nádrž 370l.(tenkrát asi 15 hodin).
Přestože mám na 7530 EcoShift, připadá mně spotřeba v dopravě dost vysoká, používám dva typy vleků o celkové hmotnosti 13 a 20t. Nepočítám to na km, ale na odvozené tuny, tedy asi 1,5l/tuna na vzdálenost v průměru 18km.
Zetor 7245 má spotřebu 0,8 l/tuna, problém je že s nimi nechce nikdo jezdit a za den odveze 1/2 toho co JD7530. Takže z ekonomického hlediska 7245 ale na ty už u nás vymřeli obsluhy.
Přestože mám na 7530 EcoShift, připadá mně spotřeba v dopravě dost vysoká, používám dva typy vleků o celkové hmotnosti 13 a 20t. Nepočítám to na km, ale na odvozené tuny, tedy asi 1,5l/tuna na vzdálenost v průměru 18km.
Zetor 7245 má spotřebu 0,8 l/tuna, problém je že s nimi nechce nikdo jezdit a za den odveze 1/2 toho co JD7530. Takže z ekonomického hlediska 7245 ale na ty už u nás vymřeli obsluhy.
Re: JD 6135R
Takže pokud jsem to dobře pochopil, tak teoreticky by spotřeba AP převodovky měla být nižší, jelikož řídící jednotka si furt hraje s otáčkama, aby byly co nejnižší a traktor co nejmíň žral. Samozřejmě pokud na to má traktor koně a motor nesere magi a musí to dohánět vyššíma otáčkama...
Další můj dotaz je jak je to s vývoďákem... řekněme, že tahám secí mašinu a potřebuju mít na vývoďáku cca 900 otáček. To už pak AP ale nějak otáčky nemůže korigovat ne? To prostě musí být např. 1900 otáček,aby na vývoďáku bylo těch řekněme 900. Předpokládám, že 1000 Eko se nedává. Existuje vlastně nějaká JD převodovka, kde může být i verze s 1000 eko?
A poslední dotaz, napíšu ho jako bych byl uplnej moula a čekám odpověď, která mi to jako moulovi vysvětlí:D Říká se, že automatická převodovka Ti může vzít třeba až 30% výkonu. Tak když si tak řeknu, že teď na starým traktoru mám 100 koní s mechanickou převodovkou a kupuju 130 koní s automatickou převodovkou, tak jsou to vlastně stejně silný traktory... Díky za odpovědi:)
Další můj dotaz je jak je to s vývoďákem... řekněme, že tahám secí mašinu a potřebuju mít na vývoďáku cca 900 otáček. To už pak AP ale nějak otáčky nemůže korigovat ne? To prostě musí být např. 1900 otáček,aby na vývoďáku bylo těch řekněme 900. Předpokládám, že 1000 Eko se nedává. Existuje vlastně nějaká JD převodovka, kde může být i verze s 1000 eko?
A poslední dotaz, napíšu ho jako bych byl uplnej moula a čekám odpověď, která mi to jako moulovi vysvětlí:D Říká se, že automatická převodovka Ti může vzít třeba až 30% výkonu. Tak když si tak řeknu, že teď na starým traktoru mám 100 koní s mechanickou převodovkou a kupuju 130 koní s automatickou převodovkou, tak jsou to vlastně stejně silný traktory... Díky za odpovědi:)
Re: JD 6135R
není automat jako automat. těch 30 koní se vytratí coby ztráty při přenosu sil. Tohle je hlavně u starých hydrodynamických převodovek a spojek, tady se to prostě vytratí neb není pevně spojeno železo. U nových druhů převodovek se spojuje natvrdo železo- pokud tomu tak je, tak se nic nevytrácí. Otázkou je, jak se měří výkon motoru, někdo ho měří úplně holý (bez alternátoru, bez kompresoru klimy a podobných serepetiček a někdo ho měří s těma serepetičkama, někteří jdou ještě dál a udávají výkon na vývoďáku, a to je myslím nejdůležitější, neb tady jsou už zapojeny všechny ostatní agregáty (čerpadla převodovky a pod) Takže u někoho si koupíš 130 koní v "holém"motoru a je to jen 100koní na vývoďáku neb zbytek sežere traktor pro svou vlastní potřebu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Pavel Fiala
- Příspěvky: 68
- Registrován: 15 říj 2009 17:48
Re: JD 6135R
K vývodovému hřídeli. Ano vývodový hřídel je nezávislý na pojezdové rychlosti, ale nezávislý na otáčkách motoru. U konkrétního modelu 6135R je 1000 otáček na vývodovém hřídeli při 1962 otáčkách motoru. Vývodový hřídel 1000E, může být na modelech 6175R a vyšších tedy i 7R a 8R. U 6R je to pak 1000 otáček na vývodovém hřídeli při 1756 otáčkách motoru.
K převodovce, co se myslí tím automatická převodovka? I převodovky s mechanickým přenosem výkonu tedy PowerShift nebo DirectDrive nebo i jiné skupinové, mají automatiku řazení a můžeme tedy říkat, že jsou automatické. To co asi myslíš jsou převodovky hydromechanické, IVT, tedy jak se říká plynulé, nebo bezstupňové. Tam je právě drobná nevýhoda s tím, že část výkonu je přenášena mechanickou cestou tedy přes ozubená kola a část hydrostaticky. Pak záleží jaká část výkonu se přenáší hydrostaticky s účinností cca. 70%. Proto většina převodovek ZF, CNH CVX, JD AutoPowr má více stupňů, aby ta část výkonu přenášená cestou hydrostatickou nebyla moc velká.
To co vysvětli "bold" je správně, ale to je už pravěk hydrodynamický měnič byl naposledy na traktorech Fendt před 20 lety. A pak, ale nakousl i problematiku podle jaké normy se ten výkon udává: ISO, ECE-R24, 97/68/ES, Tam to taky může dělat +/- 10%.
K převodovce, co se myslí tím automatická převodovka? I převodovky s mechanickým přenosem výkonu tedy PowerShift nebo DirectDrive nebo i jiné skupinové, mají automatiku řazení a můžeme tedy říkat, že jsou automatické. To co asi myslíš jsou převodovky hydromechanické, IVT, tedy jak se říká plynulé, nebo bezstupňové. Tam je právě drobná nevýhoda s tím, že část výkonu je přenášena mechanickou cestou tedy přes ozubená kola a část hydrostaticky. Pak záleží jaká část výkonu se přenáší hydrostaticky s účinností cca. 70%. Proto většina převodovek ZF, CNH CVX, JD AutoPowr má více stupňů, aby ta část výkonu přenášená cestou hydrostatickou nebyla moc velká.
To co vysvětli "bold" je správně, ale to je už pravěk hydrodynamický měnič byl naposledy na traktorech Fendt před 20 lety. A pak, ale nakousl i problematiku podle jaké normy se ten výkon udává: ISO, ECE-R24, 97/68/ES, Tam to taky může dělat +/- 10%.
Re: JD 6135R
Však už taky cosi pamatuju Kdekoliv se nespojí železo na železo tak tam dochází ke ztrátám.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 47
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků