fortschritt K 453 , K 454
Příspěvků: 128
• Stránka 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: fortschritt K 453 , K 454
roman7711 píše:Zvládne i po liště 12m, ale nesmí to být sláma ze žita, které je 160cm vysoké Jednou jsem lisoval s K454 řádky žita 160cm vysokého po liště 6m a se 6911 jsem jezdil na redukovanou jedničku přes spojku, ale to byl extrém. Normálně jsem s tím jezdil v seně v řádkách shrnutých ze 6m redukovanou 3 nebo 4. Seřízení se taky neboj. Jelikož jsem četl, že jsi z Ostravska, znám od Opavy moc šikovného pána co opravuje lisy, určitě by ti pomohl a lis ti přes sezonou seřídil, pokud by byl problém.
Bylo by možné poslat nějaký kontakt na toho pána co ty lisy seřizuje ?
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: fortschritt K 453 , K 454
Myslíte si, že tento lis přepravím na velkém vozíku za osobním autem??? Mám celkem dlouhou štreku, která činí 535 km přes naši zemičku Auto je silné a vozík velký.
Děkuji za odpověď.
Děkuji za odpověď.
co se plazí neuteče
Re: fortschritt K 453 , K 454
musíš mít možnost hodit lis na kraj neb nemá kolečka rovnoměrně od středu. Možná by bylo i řešení udělat kozu pod nápravu tak , aby kolo čumákovalo přes vozík
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Taky uvažujeme o tomto lisu. Potřebuju vědět na co si dát pozor při koupi, popřípadě kde začít se štelováním a nebo pokud někdo má návod, kde to je popsané, taky se zlobit nebudu. Jak široký dělat řádky? Máme shrnovač o pracovní šířce 3-4.5m. Tahat to bude 16145 jiném traktor nemáme.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: fortschritt K 453 , K 454
Tak musím konstatovat, že lisu už máme doma. Nakonec jsme to převezli na autovozíku ojetem napřed. Sedl přesně, jak kdyby ten vozík byl na to dělaný. Lis byl celý život garážován, tak snad nebude problém s vázáním, teď jsem to vyfoukal a namazal. Jediná vada je chybějící kladka v dráze na podavač slámy do komory a ulomená dva prsty na tom heblu,co posunuje hmotu právě do komory. V práci jsem si objednal i redukci na kardan z tisícihranu na 6 drážek, takže pojedu klasicky na 540 ot/min. Nemám v plánu s tím lítat milion kilometrů v hodině a dělat miliardu balíků.
Pro nové majitele bych doporučoval: nafotit si vedení provázku,ať víte, jak se to škubne, vyfoukat a namazat vázání, zkontrolovat stav jehel a berana. Vozte sebou i klín, či špalek pro zpětné složení lisu do přepravní polohy, který dáte následně pod kolo, navažte si preventivně 4 klubíčka špagátu. Po šichtě lis nejlépe zaparkujte pod střechu, vyfoukejte a namažte vázání.
Mám ještě dotaz třeba na Bolda, když se navádí špagát, je důležité, jaká vzdálenost bude uvázaná na té nápravě? ať vím, jak se náhodou přetrhne.
Pro nové majitele bych doporučoval: nafotit si vedení provázku,ať víte, jak se to škubne, vyfoukat a namazat vázání, zkontrolovat stav jehel a berana. Vozte sebou i klín, či špalek pro zpětné složení lisu do přepravní polohy, který dáte následně pod kolo, navažte si preventivně 4 klubíčka špagátu. Po šichtě lis nejlépe zaparkujte pod střechu, vyfoukejte a namažte vázání.
Mám ještě dotaz třeba na Bolda, když se navádí špagát, je důležité, jaká vzdálenost bude uvázaná na té nápravě? ať vím, jak se náhodou přetrhne.
co se plazí neuteče
Re: fortschritt K 453 , K 454
no moc jsem to nepobral, Pokud myslíš první navedení provázku, tak je to jedno, uvážeš to a hotovo, pak ten zbytek uřežeš. Důležité je sledovat jak je motouz uřezaný, musí být ostrý řez bez otřepů. A přidržovače na bedně stačí aby trochu brzdili- rukou to musí jít potáhnout- dvěma prsty- tak tak. Vím, taky miluju když mně někdo napíše tak akorát, ale tohle chce prostě zkušenost.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
fortschritt píše:Tak musím konstatovat, že lisu už máme doma. Nakonec jsme to převezli na autovozíku ojetem napřed. Sedl přesně, jak kdyby ten vozík byl na to dělaný. Lis byl celý život garážován, tak snad nebude problém s vázáním, teď jsem to vyfoukal a namazal. Jediná vada je chybějící kladka v dráze na podavač slámy do komory a ulomená dva prsty na tom heblu,co posunuje hmotu právě do komory. V práci jsem si objednal i redukci na kardan z tisícihranu na 6 drážek, takže pojedu klasicky na 540 ot/min. Nemám v plánu s tím lítat milion kilometrů v hodině a dělat miliardu balíků.
Pro nové majitele bych doporučoval: nafotit si vedení provázku,ať víte, jak se to škubne, vyfoukat a namazat vázání, zkontrolovat stav jehel a berana. Vozte sebou i klín, či špalek pro zpětné složení lisu do přepravní polohy, který dáte následně pod kolo, navažte si preventivně 4 klubíčka špagátu. Po šichtě lis nejlépe zaparkujte pod střechu, vyfoukejte a namažte vázání.
Mám ještě dotaz třeba na Bolda, když se navádí špagát, je důležité, jaká vzdálenost bude uvázaná na té nápravě? ať vím, jak se náhodou přetrhne.
tu redukci jsem taky měl, nevydržela ani jednu sezonu, ten material co to z něho dělají je bláto, a pokud je ten lis na 1000 otáček ,stejně musíš točit 1000. Já jsem nakonec vyměnil celou hřídel za šestihran cena cca 2000, je to levnější než nový kardan a ty prsty do toho podavače bych taky doplnit, ono podle toho ty balíky pak vypadají. Letos konečně sehnal servisáka na tyto lisy, stálo to opravdu zato, poradí různé fígle, co v příručce nejsou . Už se těším jak lis pojede na louce. Jo a tu kladku jsem tam taky neměl , ale už mám, má tam svůj smysl při ořezávání balíku, ale nekupuj ty levné polské za 500, ale origo německé za 1200, životnost těch levných je tak sezona a půl, podle toho kolik děláš, a pokud je zvlněná ta vodící lišta, tak ji taky zrovna vyměň, jinak ta kladka zase upadne. A jak píšu nahoře není to z mojí hlavy...
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: fortschritt K 453 , K 454
No uvidíme, každopádně s těma 1000 ot/min bych si dovolil oponovat. Tady s tím normálně lisy běhají na 540 ot/min a jsou dělány na 1000 ot/min, akorát je potřeba snížit pojezdovou rychlost. Balíky z toho lezly pěkné. Uvidím tedy, co se stane mě. Redukci jsem zakoupil ve firmě GRANIT, tak se nechám překvapit. Kladku jsem koupil z firmy SOKO za 440 Kč. Ložisko je ZKF, taktéž uvidím. Dráhy tam jsou asi nové, alespoň tak vypadají, silné a hnědé barvě ještě ani moc neodřené. Akorát asi taky jsou již nějaké náhražky, jelikož drží na co druhém šroubu a nepasují na ty zbylé, nicméně drží dobře. Na těch 500 balíků to zatím neřeším. Ty zuby mám náhradní, tak jen našroubuji. Spíše mě zajímá, jak se dají zlomit? jedná se o ty úplně poslední, které hmotu přímo podávají do komory berana. Oba dva zlomené..
co se plazí neuteče
Re: fortschritt K 453 , K 454
Tak ty zuby jak jim říkáš zlomí beran ,jak je převodovka která pohání právě ten přihrnovač je tam ozubené kolo a na tom kole je šroub který pohání i ten přihrnovač který se čas od času ustřihne a ten přihrnovač zůstane v horní poloze a beran zuby ucvakne ,taky se mi to už stalo
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: fortschritt K 453 , K 454
Díky za postřeh. Myslíš tedy zuby vyměnit za nové,či nechat ty torza ucvaklých? Asi by tam býti měly,co?
co se plazí neuteče
Re: fortschritt K 453 , K 454
zuby vyměň, jinak se nedomluvíš s balíkem a budeš ho mít " do zatáčky" Tady je problém s rovnoměrností zásobování hmotou, je potřeba aby to nahrnulo až na levou stranu komory.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Bez těch zubů se stejně lisovat nedá protože se ti bude cpát sběrač a ty zadní zuby nejsou schopny zaplnit lisovací komoru ,jo a ty zuby musí být zahlé s rovnýma se nedomluvíš
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: fortschritt K 453 , K 454
OK Tedy, zuby vyměním. Mám jen ty rovné, tak si objednám ty zahnuté. Docílím nějak toho,aby mi to nestříhalo ty zuby?
co se plazí neuteče
Re: fortschritt K 453 , K 454
Originál tam byl myslím střizný kolik ,ja koupil lis který byl dvě sezóny po go a mám to sešroubované, dávej si pozor na napnutí řetězu toho přihrnovače a potom ho zbytečně moc nekrmit .
Re: fortschritt K 453 , K 454
ty rovné zuby patří doprostřed, je to namalované v katalogu, já jsem je zlomit tak, že se mi tam dostal pořádný kus dřeva až to ohlo ten nosník, co jsou na tom ty zuby. S těma otáčka- jsou dva druhy těchto lisů ,jedny na 540 a jedny na 1000
Re: fortschritt K 453 , K 454
jsou čtyři druhy lisů. 540 otáček, s brzdama/bez brzd a 1000 otáček s brzdama/ bez brzd
Rovné jehly jsou uprostřed a zahlé na krajích. Důležité je mít správně napnutý řetěz co vodí podavač a v žádném případě nezkracovat! Na předním krytu (nad převodovkou) je schema řazení (jak má být co nastavené) je to potřeba překontrolovat aby se to nepotkalo.
Ohledně redukce na 6 drážkový hřídel. Já to vyřešil tak, že mám jeden kardan coby "redukci" na jednom konci 6 drážka a na druhém 21 drážek. Podle mně ideální řešení.
Poprosil bych zkušenější aby mně vysvětlili jaký rozdíl je mezi lisem na 540 a 1000 otáček. Hledal jsem všude, ale nikde jsem na žádné "konstrukční" rozdíly nepřišel (kromě koncovky na kardan pohonu) Jsou tam rozdílné hlavní převodovky? nebo co je tam jinak. Děkuji za odpověď.
Rovné jehly jsou uprostřed a zahlé na krajích. Důležité je mít správně napnutý řetěz co vodí podavač a v žádném případě nezkracovat! Na předním krytu (nad převodovkou) je schema řazení (jak má být co nastavené) je to potřeba překontrolovat aby se to nepotkalo.
Ohledně redukce na 6 drážkový hřídel. Já to vyřešil tak, že mám jeden kardan coby "redukci" na jednom konci 6 drážka a na druhém 21 drážek. Podle mně ideální řešení.
Poprosil bych zkušenější aby mně vysvětlili jaký rozdíl je mezi lisem na 540 a 1000 otáček. Hledal jsem všude, ale nikde jsem na žádné "konstrukční" rozdíly nepřišel (kromě koncovky na kardan pohonu) Jsou tam rozdílné hlavní převodovky? nebo co je tam jinak. Děkuji za odpověď.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Kdysi jsem po tom taky pídíl jsem chtěl lis na 540ot a bylo mi řečeno na tehdejším UPZT ,že tyto typy se do republiky nedovážely protože neměly vynášecí dráhu a házely balíky na zem ,lisy s 1000 ot/min měly dráhu a požadavek byl na dovoz těchto lisů ,co se týče brzd tak to bylo asi tak co bylo ve výrobě to se dodalo
Re: fortschritt K 453 , K 454
já mám 6drážku a že by točil beran pomaleji se mně nezdá "komín" stejně většinou nikdo nepoužívá
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Tak třeba ja komín používám ,přece se ještě nebudu dřít s nakládáním ,ale co jsem viděl tady lisy tak všechny byly na 1000ot s tisicihranem ale vím ,že to nekteři předěláváli,to už spíše bylo o dostupnosti 1000ot na traktoru .
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: fortschritt K 453 , K 454
Tak jsem to synci rozjel. Zuby vyměněny, redukce daná a 1Ha sena hotov. musím říci,že na 540 ot/min a za Zetorem 7045 to jelo slušně. Ani jeden balík zatím nerozvázaný. Jízda na redukovanou 3.
co se plazí neuteče
Re: fortschritt K 453 , K 454
Chlapi , mate nekdo namontovane nove neoriginal pocitadlo ? Kde ho umistit ?
Re: fortschritt K 453 , K 454
Tam co bylo staré.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: fortschritt K 453 , K 454
Chlapi zdar, tak co Vaše malé hranáče? fachčí vše, jak má? Co jezdím po ČR, obliba a zájem o tyto staré lisy je obrovský
co se plazí neuteče
Re: fortschritt K 453 , K 454
Kdy si na ten lis uděláš obchodní zastoupení?fortschritt píše:Chlapi zdar, tak co Vaše malé hranáče? fachčí vše, jak má? Co jezdím po ČR, obliba a zájem o tyto staré lisy je obrovský
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Ahoj všichni! Řeším teď jeden technický problém ohledně lisování malých hranatých balíků. Při výrobě substrátu na produkci hub je třeba do slámy přidat buď dřevěné pelety nebo štěpku z listnáčů. Je to jedna ze zvažovaných variant. Lisovalo by se stacionárně s přimícháváním komponentů. Zvládne to obecně nízkotlaký lis bez zásadních technických problémů? Díky za komentáře.
Re: fortschritt K 453 , K 454
V 90tých letech jsem ještě neměl lis na kulatý balíky. Měl jsem lis Claas Markant 50 s lyžinama na půdu a zapřaženej v Z 3011 na volnoběh a pro slámu jsem jezdil samosběrákem SUN 24. Do lisu jsem to házel vidlema, ale šlo to relativně dobře. Všechno jsem zvládal sám v jedné osobě. A klidně si dovedu představit házet se slámou ještě štepku, nebo něco jiného co jde nabrat vidlema.... Zlatý kulatý balíky
Naposledy upravil provit dne 05 úno 2019 20:09, celkově upraveno 1
Re: fortschritt K 453 , K 454
Mám pocit, že 453 a 454 je vysokotlaký lis.
Dokážu si představit sestavu - lis plnit přes dopravník míchacího krmného vozu a vůz neustále zásobovat třeba manipulátorem třeba v nějakém poměru sláma - štěpka.
Dokážu si představit sestavu - lis plnit přes dopravník míchacího krmného vozu a vůz neustále zásobovat třeba manipulátorem třeba v nějakém poměru sláma - štěpka.
Re: fortschritt K 453 , K 454
provit píše:V 90tých letech jsem ještě neměl lis na kulatý balíky. Měl jsem lis Claas Markant 50 s lyžinama na půdu a zapřaženej v Z 3011 na volnoběh a pro slámu jsem jezdil samosběrákem SUN 24. Do lisu jsem to házel vidlema, ale šlo to relativně dobře. Všechno jsem zvládal sám v jedné osobě. A klidně si dovedu představit házet se slámou ještě štepku, nebo něco jiného co jde nabrat vidlema.... Zlatý kulatý balíky
Re: fortschritt K 453 , K 454
tonik píše:Mám pocit, že 453 a 454 je vysokotlaký lis.
Dokážu si představit sestavu - lis plnit přes dopravník míchacího krmného vozu a vůz neustále zásobovat třeba manipulátorem třeba v nějakém poměru sláma - štěpka.
Já se pouze špatně vyjádřil - měl jsem na mysli lisy na velké balíky Něco podobného mám v hlavě, ale odrazuje mě od toho větší pracovní a ekonomická náročnost. Krmný vůz bude potřeba na substrát pro další druh hub. Další a levnější varianta je nákup hotových balíků a dodatečná aplikace štěpky, ale to se bude muset doladit. Jinak dík za názor
Re: fortschritt K 453 , K 454
Nevím jakou máš představu o rozměru balíku, ale 454 má rozměr 40x50 a délku od 40 do 110cm a když to bylo suché, ta 60cm bylo dost co unést. Cena lisu kolem 30 000kč + traktor 70ps, krmný vůz 30-50 000kč traktor 70ps.
Příspěvků: 128
• Stránka 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník