Zetor 11641 Forterra
Příspěvků: 115
• Stránka 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zetor 11641 Forterra
Pokud vám to nevadí , tak nic proti tomu. Ve třech se to lépe táhne ale také se musítě dělit nejen o práci. Podle mně už není dnes 161 a 162 traktor na kterém to má stát.
Re: Zetor 11641 Forterra
tonik píše:Pokud vám to nevadí , tak nic proti tomu. Ve třech se to lépe táhne ale také se musítě dělit nejen o práci. Podle mně už není dnes 161 a 162 traktor na kterém to má stát.
A na jakém traktoru by to mohlo "stát" ? Poraď.
Já na Zetoru netrvám, klidně i JD, nebo jiný, ale mám trochu omezený rozpočet, no... řekněme do těch 600tis.
Naposledy upravil KUK420 dne 02 lis 2020 22:51, celkově upraveno 1
Re: Zetor 11641 Forterra
Já nikde netvrdil,že 16245 má být traktor,na kterém to bude stát. Psal jsem,že je to náhrada za 12145,která dosluhuje.
Otec UŘII ocení,jezdil s tím léta a bráchovi taktéž nevadí. Má to být rezerva k Forteře,když lehne,nebo není volná do pluhu či Synkra a do jarní přípravy.
Vše má svoje pro a proti,který si musí každej zvážit dle vlastního úsudku. Já třeba došel k tomu,že není třeba kupovat novej traktor a zbytečně se zadlužovat.Za 3 týdny nám končí leasing na Forterru a zas je o starost méně. Když si vezmu,že novej Crystal 170 stojí 2 míče a 16245 super 400 tis.,tak mi nepříjde,že by ten novej byl 5x lepší a udělal 5x tolik práce.
U té 11640 bych si určitě zjistil dostupnost věcí na motor. Zbytek je Forterra a není problém sehnat.
Otec UŘII ocení,jezdil s tím léta a bráchovi taktéž nevadí. Má to být rezerva k Forteře,když lehne,nebo není volná do pluhu či Synkra a do jarní přípravy.
Vše má svoje pro a proti,který si musí každej zvážit dle vlastního úsudku. Já třeba došel k tomu,že není třeba kupovat novej traktor a zbytečně se zadlužovat.Za 3 týdny nám končí leasing na Forterru a zas je o starost méně. Když si vezmu,že novej Crystal 170 stojí 2 míče a 16245 super 400 tis.,tak mi nepříjde,že by ten novej byl 5x lepší a udělal 5x tolik práce.
U té 11640 bych si určitě zjistil dostupnost věcí na motor. Zbytek je Forterra a není problém sehnat.
Re: Zetor 11641 Forterra
Dnes jsem byl shodou okolností u dealera Zetor a ptal se chlapů na dílně na 11641. Ve své době údajně dobrej traktor s dobrým motorem,v dnešní době ale pokladnička a docela blbě servisovatelný. Oproti Zetoráckým motorům drahý komponenty.
Re: Zetor 11641 Forterra
skacel99 píše:Dnes jsem byl shodou okolností u dealera Zetor a ptal se chlapů na dílně na 11641. Ve své době údajně dobrej traktor s dobrým motorem,v dnešní době ale pokladnička a docela blbě servisovatelný. Oproti Zetoráckým motorům drahý komponenty.
Super, dík za info... Náhodou neříkali jakej Zetor byl ještě "dobrej traktor"...?
Re: Zetor 11641 Forterra
11740,ale nákladově prý dost podobný,co 116. Všechno má svoje pro a proti. Jde o to,na co to chceš,kolik chceš investovat a co od toho očekáváš. Pokud ti tak nějak stačí 8540,sežeň si pěknou 10540,přidáš trochu na čerpadle a jede to velice slušně na 100 koní.Výkonově srovnatelný se 12145.
Re: Zetor 11641 Forterra
Zdravím všechny, zas mám 116tku o pár let déle a tudíž nějaké další zkušenosti. Zrovna letos jsme řešili poměrně dost problémů. Zmiňovaný atmosférický motor same je tahoun. Sice nemá turbo, ale krouťák má pořádnej, jen nesmí v tahu klesnout pod 1500 otáček, pak už to nerozkašle a musí se řadit. Ale letos jsem vozil pšenici na autovleku, pokaždé 10 tun + váha vleku a ani v kopcovitém terénu tady u nás na Náchodsku jsem neřadil víc než 2 násobiče dolů.
Jinak já slyšel, že Zetor si údajně v době, kdy 116tka vznikla byl vědom, že se to úplně nepovedlo a prodával je pod cenou, jen aby se jich zbavil. Letos jsem na motoru měnil dopravní čerpadlo, to stálo asi 2500,- a pak těsnění pod ventilovou hlavou, jsou tam dvě, jedno za 1500,- což teda za kus korku nebo co to je, je poměrně raketa. Jinak sem tam vyměním filtry a o motoru nevím.
Dále nás letos opustila spojka, která byla keramická, tudíž všechno na výměnu.. No, k sehnání díly jsou, ale všude na vás koukají jak na mimozemšťana, protože je to prostě celkem raritní traktor. Nicméně lamela a spojkový koš plus ložisko apod. bylo nějakých 35 tis.
Před pár lety se přestala zvedat ramena - to jsem zkusil zavolat servis Agrico (poprvé a naposled). No vyměnily se zátěžové čepy, ovládání Bosch hydrauliky a nakonec to bylo v řídící jednotce, která údajně byla úplně poslední v republice, takže si za ni nechali zaplatit.. Tenkrát oprava asi 80 tisíc. Chtěl jsem tam dát nový ovládání a jednotku, ale bylo mi řečeno že nelze, že by se musela vyměnit komplet celá kabeláž a jen kabeláž cca 80 tisíc. Nu což, od té doby to chodí už bez problémů.
Další věc je elektrika, ale to u Zetoru asi nikoho nepřekvapí. V noci s tím nejde dělat, protože to je tak vypínač/hodina
Každopádně mám to jako hlavní traktor, na kterým stojí vše a vždycky to dopadlo. Síly má dost, nafta tam taky tolik neteče, ikdyž v zátěží to hulí jak lokomotiva Asi záleží kolik máte hektarů a co by to mělo tahat. Nicméně je to traktor se srdíčkem, občas tvrdohlavej, ale když je všechno jak má, tak si vás získá a udělá spoustu parády.
Jinak já slyšel, že Zetor si údajně v době, kdy 116tka vznikla byl vědom, že se to úplně nepovedlo a prodával je pod cenou, jen aby se jich zbavil. Letos jsem na motoru měnil dopravní čerpadlo, to stálo asi 2500,- a pak těsnění pod ventilovou hlavou, jsou tam dvě, jedno za 1500,- což teda za kus korku nebo co to je, je poměrně raketa. Jinak sem tam vyměním filtry a o motoru nevím.
Dále nás letos opustila spojka, která byla keramická, tudíž všechno na výměnu.. No, k sehnání díly jsou, ale všude na vás koukají jak na mimozemšťana, protože je to prostě celkem raritní traktor. Nicméně lamela a spojkový koš plus ložisko apod. bylo nějakých 35 tis.
Před pár lety se přestala zvedat ramena - to jsem zkusil zavolat servis Agrico (poprvé a naposled). No vyměnily se zátěžové čepy, ovládání Bosch hydrauliky a nakonec to bylo v řídící jednotce, která údajně byla úplně poslední v republice, takže si za ni nechali zaplatit.. Tenkrát oprava asi 80 tisíc. Chtěl jsem tam dát nový ovládání a jednotku, ale bylo mi řečeno že nelze, že by se musela vyměnit komplet celá kabeláž a jen kabeláž cca 80 tisíc. Nu což, od té doby to chodí už bez problémů.
Další věc je elektrika, ale to u Zetoru asi nikoho nepřekvapí. V noci s tím nejde dělat, protože to je tak vypínač/hodina
Každopádně mám to jako hlavní traktor, na kterým stojí vše a vždycky to dopadlo. Síly má dost, nafta tam taky tolik neteče, ikdyž v zátěží to hulí jak lokomotiva Asi záleží kolik máte hektarů a co by to mělo tahat. Nicméně je to traktor se srdíčkem, občas tvrdohlavej, ale když je všechno jak má, tak si vás získá a udělá spoustu parády.
Re: Zetor 11641 Forterra
Kde jste kupoval to těsnění ? Já si pro ně byl u Nezbedy a když řekl cenu a dal mně do ho origo zabalené od GRANITu, tak jsem si ho objednal v Granitu a stálo 20% co chtěl Nezbeda.
Hydrauliku jsem dal celou novou z AGRIO Křemže, nyndavají je ze samochodů Samec.
Hydrauliku jsem dal celou novou z AGRIO Křemže, nyndavají je ze samochodů Samec.
Re: Zetor 11641 Forterra
K tomu hoření vypínačů - náhradní vydrží asi desetinu toho,co ten původní. Už to mám taky za sebou a za 20 let nezměnili nic. Na Forteře HD to mám taky. Ale poučen z předešlých nezdarů se po prvním rozteklým vypínači dodělávalo relátko a je klid.
Re: Zetor 11641 Forterra
tonik píše:Kde jste kupoval to těsnění ? Já si pro ně byl u Nezbedy a když řekl cenu a dal mně do ho origo zabalené od GRANITu, tak jsem si ho objednal v Granitu a stálo 20% co chtěl Nezbeda.
Hydrauliku jsem dal celou novou z AGRIO Křemže, nyndavají je ze samochodů Samec.
U Nekvindy ve Svitavech. Tam mají si nejvíc dílů co jsem tak zjišťoval.
Re: Zetor 11641 Forterra
skacel99 píše:K tomu hoření vypínačů - náhradní vydrží asi desetinu toho,co ten původní. Už to mám taky za sebou a za 20 let nezměnili nic. Na Forteře HD to mám taky. Ale poučen z předešlých nezdarů se po prvním rozteklým vypínači dodělávalo relátko a je klid.
Můžu se zeptat jaké a kam ho zapojit? V elektrice se tolik nevyznám, ale takhle není možné jezdit se světlama. A dá se nějak udělat, aby svítila světla v masce i světla na kabině?
Re: Zetor 11641 Forterra
NA Forteře 12441 to svítí všechno naráz,ale na 10540 je to ještě zvlášť,buďto střecha,nebo hlavní. Udělat to půjde,ale pusť k tomu elektrikáře,stejně tak na to relé.
Re: Zetor 11641 Forterra
Zdravím, tak elektrikáře jsem stále žádného nesehnal, takže noční směny se konat nebudou, nicméně nemáte někdo schéma pojistkové skříně na Forterru? Předpokládám že na ty starší forterry to bude všechno stejné.. A kdyby se někomu válelo doma přední závaží i s konzolí tak beru, nebo klidně i čelní hydrauliku pokud by byla za rozumný peníz. Chci ten traktor zkusit trochu zkulturnit.
Re: Zetor 11641 Forterra
Nemáš návod? Tam by to mělo být. A to,že je to na traktorech ze stejné doby stejný bych opravdu nespoléhal. Zetor to odjakživa mastí,jak ho napadne. Pokud chceš,podívám se do návodu od 10540 a 12441,jestli je tam schéma a vyfotím
Re: Zetor 11641 Forterra
K tomu elektrikáři- neříkej, že nemáš žádnýho kámoše mechanika,kterej dělá auta. To zvládne i on,pokud je alespoň průměrně zdatnej. A kdyby ne,určitě poradí někoho od fochu. Nebude to zadarmo,ale najdeš. I kdyby jsi měl obejít místí autoservisy. Servis na náklaďáky,případně traktory nikde v okolí nemáš?
Re: Zetor 11641 Forterra
Mám další problém na Forteřře, nejde mi vypnout předek, ovládací cívka cvaká i odfukuje, ale náprava hrabe pořád.. má někdo tip na co kouknout nebo v čem by mohl být problém? Dal jsem na podzim nové pneu na předek, rozměrově stejné, ale mají vyšší vzorek zatímco zadní mají už jen tak 30%, může to být tím? Díky za každou radu
Re: Zetor 11641 Forterra
Bude to tím novým pneu.Když cukneš na zpátečku předek by se měl vypnout.Zkusit přední kola trochu podhustit a zadní přifouknout aby se to nepralo.
Re: Zetor 11641 Forterra
Vemte za kardan jestli je v tahu ? Nebo volný. Osobně bych šel po mechanických věcech, Cívka sice odfukuje ale ta ovládá rozvaděč jako má Crystal mechanicky. Tam stačí špatné nastavení , cívka cvaká, ale rozvadeč se neuvolní.
Re: Zetor 11641 Forterra
Rozdíl v pneu nebude problém. Bude to ovládáním. Na 10540 to dělala cívka,že nedořazovala,nebo nevyřazovala. Bordel ve vzduchojemu a tím pádem pístek nechodil tak,jak má.
Re: Zetor 11641 Forterra
Asi blbej dotaz, nemáte někdo schéma toho ovládacího pístku? Respektive nevím kde to rozdělat a vyčistit aby na mě něco nevypadlo.. Jinak kardan je volnej, není napnutej.. Vzduchojem jako takovej jsem vyčistil ale nevím co dál.. A ten přístup tam je taky bombovej .. Díky za každou radu, už aby šel Zetor z domu
Re: Zetor 11641 Forterra
Jaké máte na Forterrách stabilizátory ramen, které něco vydrží? Mám tam ty klasické na jedné straně se závitem a při práci s větším neseným pluhem jsou za chvíli po smrti.. A máte někdo tip, jak zvýšit životnost zadních hvězdic v kolech při práci s těžším neseným nářadím?
Re: Zetor 11641 Forterra
Pokud myslíš ty boční "šponováky" ramen,tak si objednej z Forterry HD z roku 2013,nebo 14. Je to stejný,jako na obyč starých forterrách,ale silnější průměr. Stačí ale nejezdit do zatáček. Osobně jsem to ještě neohl ani jednou,otec s diskáčema už 2x.
Hvězdice máme zavařený natvrdo od prvního roku provozu traktoru. Vydrželo to asi 10 let,pak se to muselo znova ovařit a jede se dál.
Hvězdice máme zavařený natvrdo od prvního roku provozu traktoru. Vydrželo to asi 10 let,pak se to muselo znova ovařit a jede se dál.
Příspěvků: 115
• Stránka 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Zpět na UŘ III - Proxima, Forterra, Maxterra......
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník