6945 v lese
Příspěvků: 76
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
6945 v lese
Jeden trakor je laňák a druhý je ve vyvážečce.Podle požadavků odběratele měním technologiii a tím pádem i traktor.Navíc ještě v případě potřeby jezdím se železeným koněm.
To co jsi napsal fakt pravda není.
To co jsi napsal fakt pravda není.
Re: 7340/6945
já ti jen naznačil , jak na tom záleží. Jistěže jsou směrodatné motohodiny, kdybys jezdil 24 hodin na směny tak ti ani novej traktor za chvíli stačit nebude! Ale to nejezdíš. Většinou víš, například, jaký máš interval výměny oleje, protože ten je taky podle Mth,že...takže možná máš přibližný tušení?? kolik toho tak bylo, jestli toho bylo již netušeně moc, tak asi víš, že je to přes nějakou sumu Mth.
Já ti pouze naznačil, že nám tu informaci můžeš klidně zaokrouhlit, že.
takže ti jen potvrzuji, že opravdu nemám pravdu. Ale já netvrdil, že ji mám! Jen jsem z Tebe chtěl vytáhnout nějaké reálné číslo, které by doložilo, kolik toho tvoje trakotry s těmito motory již najely a to bez problému,což by kolegovi mohlo pomoci se rozhodnout. Sry.
Já ti pouze naznačil, že nám tu informaci můžeš klidně zaokrouhlit, že.

Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!
Re: 7340/6945
Olej měním po 200 MTh cca necelé 2 měsíce.
Když jezdím s laňákem tak max 9 hodin.Dělám v kopcích a víc fyzicky nezvládnu.
S vyvážečkou jezdím běžně 12 hodin denně.
Řádově mají oba motory tisíce MTH.
Víc ze mě nedostaneš, protože je opravdu spousta důležitějších věcí co si musím pamatovat a tohle mám zapsané v údržbě.
Když jezdím s laňákem tak max 9 hodin.Dělám v kopcích a víc fyzicky nezvládnu.
S vyvážečkou jezdím běžně 12 hodin denně.
Řádově mají oba motory tisíce MTH.

Víc ze mě nedostaneš, protože je opravdu spousta důležitějších věcí co si musím pamatovat a tohle mám zapsané v údržbě.
Re: 7340/6945
v pohodě, pokud kolega najezdí třeba jen 500Mth ročně, je to pro něj dostatečná info, má to na pár let v pohodě!
)))

Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!
Re: 7340/6945
S tímhle nelze než souhlasit.Z motoru 7001 je není téměř nic k použití na turbo.Vyvrtat kanál na mazání a dát dam turbo jsou vyhozené pepíze.
Motor 7001 je v traktoru 72.., v 70.. je motor 6901 (možná se pletu). Ohledně toho vyhazování peněz máš částečnou pravdu, je to právě ten samý případ jako dát motor ze 63 na 69. Proto radím nedělat takové věci.
U mojí 7045 to byla srdeční záležitost. Šlo o to dokázat si že na to máme (odborně). Výměna vložek, výměna chladiče, výměna hlav,výměna čerpadla-dodělání výměníku, plnoprůtokového filtru, odpadu oleje z turba. Na druhou stranu šlape jak hodinky, nemá výkon 63 ale chodí opravdu výborně. A co je hlavní, spotřeba šla rapidně dolů.
Motor 7001 je v traktoru 72.., v 70.. je motor 6901 (možná se pletu). Ohledně toho vyhazování peněz máš částečnou pravdu, je to právě ten samý případ jako dát motor ze 63 na 69. Proto radím nedělat takové věci.
U mojí 7045 to byla srdeční záležitost. Šlo o to dokázat si že na to máme (odborně). Výměna vložek, výměna chladiče, výměna hlav,výměna čerpadla-dodělání výměníku, plnoprůtokového filtru, odpadu oleje z turba. Na druhou stranu šlape jak hodinky, nemá výkon 63 ale chodí opravdu výborně. A co je hlavní, spotřeba šla rapidně dolů.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 7340/6945
A co jste dělali z blokem?Turbomotory mají víc mazacích kanálů na kliku.Klika je taky samozdřejmě jiná a v neposlední řadě mají i oplach pístů vevnitř kvůli chlazení.Turbo má v důsledku přeplnování větší teploty ve spalovacích prostorech.
Ovšem pořád se tu bavíme o dvou odlišných věcech.Něco jiného je zbastlit motor přidáním turba a něco jiného je dát kvalitní motor ke zbytku.Převodovka a portály z traktoru 6945 jsou natolik kvalitní, že zvýšený výkon udrží.
Dovolím si tvrdit, že originální zadek a převodovka z traktoru 6945 je kvalitnější než totéž z proximy
Ovšem pořád se tu bavíme o dvou odlišných věcech.Něco jiného je zbastlit motor přidáním turba a něco jiného je dát kvalitní motor ke zbytku.Převodovka a portály z traktoru 6945 jsou natolik kvalitní, že zvýšený výkon udrží.
Dovolím si tvrdit, že originální zadek a převodovka z traktoru 6945 je kvalitnější než totéž z proximy

Re: 7340/6945
franta.cz píše:A co jste dělali z blokem?Turbomotory mají víc mazacích kanálů na kliku.Klika je taky samozdřejmě jiná a v neposlední řadě mají i oplach pístů vevnitř kvůli chlazení.Turbo má v důsledku přeplnování větší teploty ve spalovacích prostorech.
Ovšem pořád se tu bavíme o dvou odlišných věcech.Něco jiného je zbastlit motor přidáním turba a něco jiného je dát kvalitní motor ke zbytku.Převodovka a portály z traktoru 6945 jsou natolik kvalitní, že zvýšený výkon udrží.
Dovolím si tvrdit, že originální zadek a převodovka z traktoru 6945 je kvalitnější než totéž z proximy
Jak víc kanálů na kliku?? Kde? Klika je jiná v čem? Oplach pístů je pravda. První 7745-turbo, byl normální motor osazený turbem. U tohoto motoru praskaly kliky u setrvačníku-začali dávat kvalitní materiál,Tento materiál se dává už u všech motorů. pak měnily vrch motoru-hlavy ventily. potom se dělali už turbácké písty, přišly výměníky tepla a další blbosti.
Nesouhlasím s tou převodovkou-už jsem 2x dělal ložisko mezi hnanou a hnací hřídelí z důvodu nedořešeného mazání.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 7340/6945
hody píše:zdar lidi
mam takovej dotaz, honilo se mi hlavou co bi se stalo kdybich ze 69 vyndal motor ( 63ks) a dal do nej moto ze 7340 ( cca 80ks )
jestli by to vydržela převodovka,spojka,... v zátěži
předem dik za odpovědi
Pokud dáš ten přeplňovaný motor do 69 a potřebuješ zvýšení výkonu pouze na vývodovém hřídeli, tak by to šlo, ale....
69 má průměr spojkové lamely 280 mm novější traktory 310 mm, to jde řešit výměnou.
Ale hlavní zádrhel je v tom, že v převodovce má horní drážkový hřidel na kterém jsou ozubená kola slabý čep, kterým je vložen do jehlového ložiska spojkového hřídele. 69 má průměr 25 mm, 70 má 28mm a traktory od 62 dále mají 35 mm. Pokud dáš 69 s přeplňovaným motorem ceres například v orbě tak se ti opotřebí ten čep, drážková hřídel začne kmitat a v prvním kole začnou vyskakovat kvalty. Holt, není to stavěné na takové výkony.
Osobně, kdybych potřeboval na 69 vyměnit motor, dal bych tam atmosférický a nejvýš 72.
Re: 7340/6945
No konečně někdo kdo tvrdí to samé co já. 

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 7340/6945
Já Ti přece neberu, že tam to ložisko je.Jen jsem je ještě nedělal a kvalty mě nevypadávají. 

Re: 7340/6945
franta.cz píše:Já Ti přece neberu, že tam to ložisko je.Jen jsem je ještě nedělal a kvalty mě nevypadávají.
Spíš čekám na nové vědomosti ohledně kliky a bloků, V čem jsou rozdíly? Počty kanálů a pod.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 7340/6945
A pardon nějak jsem zapoměl, mám zrovna jiný starosti.
Sám si souhlasil, že písty u turba jsou chlazený ze spodu olejem a ten se tam musí nějak dostat a to mazacíma kanálama blokem, který 7701 prostě nemá.
Klika je z důvodu přenosu větích sil taky zesílená.
Sám si souhlasil, že písty u turba jsou chlazený ze spodu olejem a ten se tam musí nějak dostat a to mazacíma kanálama blokem, který 7701 prostě nemá.
Klika je z důvodu přenosu větích sil taky zesílená.
Re: 7340/6945
Kliky u motorů turbo a neturbo jsou stejné. Blok motoru u turba má v kanálech oleje okolo kliky trysky na oplach dna pístů olejem ale počet kanálů je stejný. Olejová čerpadla jsou stejná. Z velkého množství přestavěných motorů bez trysek je jasné, že to písty vydrží. Maximálně při přestavbě motoru lze použít trik, že dáš písty o třídu menší. Např. do vložky třídy B dáš píst A. Pomáhá to hlavně při záběhu. Hlavy na turbu mají tvrdá sedla ventilů. Pokud má při přestavbě původní hlava aspoň 1000 motohodin jsou sedla tak zaklepaná a tak tvrdá, že lze použít původní hlavy. Těsnění pod hlavu používat vždy silnější tj. 1,5 mm. Pokud má traktor čistič vzduchu s olejovou náplní musí se vyměnit za suchý nejlíp 8 palců, 6-ti palcový je dost malý (to je kvůli životnosti). Písty u turba mají na horním kroužku vložku, původní nelze použít. Když se přestavuje motor se zdvihem 110 mm např. 72 musí se použít písty z přeplňovaného tříválce, mají menší komoru.
Re: 7340/6945
franta.cz píše:A pardon nějak jsem zapoměl, mám zrovna jiný starosti.
Sám si souhlasil, že písty u turba jsou chlazený ze spodu olejem a ten se tam musí nějak dostat a to mazacíma kanálama blokem, který 7701 prostě nemá.
Klika je z důvodu přenosu větích sil taky zesílená.
No počítal jsem s něčím podobným (nic proti tobě) Písty jsou chlazené olejem i normálně,nejen z toho důvodu jsou tam dírky u stěracích kroužků a na spodní straně pístu je uprostřed dna nálitek po kterém to maže ojniční čep. Při nuceném chlazení/mazání jsou na horní straně uložení kliky trysky které využívají olej z mazání kliky na ostřik dna pístu. Tudíž tam jde víc oleje a přímo na dno pístu. Tudíž kanály jsou skoro stejné. HOWG
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 7340/6945
Ohledně přestavby, doporučuju převložkovat (cca 4500,-) na turbo písty a vyměnit hlavy-jsou opravdu jiné, mají vložené sedla, staré hlavy jsou z jednoho materiálu. V podstatě platí co je napsáno výš.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 7340/6945
Takový zbastleniny jsou mě proti srsti.S mašinama jezdím dost v nejtěžších podmínkách a nemůžu si dovolit opravavovat místo práce.Navíc jsou to speciály a nejde je ani v případě nouze nahradit jiným strojem jako v zemědělství.Vyhodit cca 50 tis za něco co stejně nemá výkon z bůhví jakou životností
to jsem si radši nechal udělat komplet celý 7301.Jak praví klasik ,, Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci "

Re: 7340/6945
franta.cz píše:Takový zbastleniny jsou mě proti srsti.S mašinama jezdím dost v nejtěžších podmínkách a nemůžu si dovolit opravavovat místo práce.Navíc jsou to speciály a nejde je ani v případě nouze nahradit jiným strojem jako v zemědělství.Vyhodit cca 50 tis za něco co stejně nemá výkon z bůhví jakou životnostíto jsem si radši nechal udělat komplet celý 7301.Jak praví klasik ,, Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci "
Už jsem nechtěl reagovat, ale nedalo mně to. Cituji:Takový zbastleniny jsou mě proti srsti- jak jsi to myslel? Jako že 7045 v turbu je zbastlenina? A 6945 s motorem 7301 je normální? No nic. Již se nebudu vyjadřovat.
To že jsem překopal 7045 na turbo, bylo netradiční řešení GO motoru (které bych stejně dělal). Navíc po skušenosti bych to už neudělal. Jako stejná blbost se mně jeví narvání motoru 7301 do 6945. Pokud potřebuju něco silnějšího a mám peníze tak koupím komplet traktor. Svůj dám jako protiúčet a jsem na tom líp. Nemám nic proti nikomu, vesměs fandím všem kteří se rozhodnou experimentovat, ale jak jsem již napsal, je to vesměs krajně neekonomické, navíc narvete peníze do starého střepu a komfort obsluhy je stejný.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 7340/6945
bold píše: Cituji:Takový zbastleniny jsou mě proti srsti- jak jsi to myslel? Jako že 7045 v turbu je zbastlenina? A 6945 s motorem 7301 je normální?
Myslel jsem to tak, že cpát na bok a kliku s atmosférickýho motoru turbo je nesmysl.A dávat písty o výbrus menší, jak taky taky padlo

bold píše: To že jsem překopal 7045 na turbo, bylo netradiční řešení GO motoru (které bych stejně dělal). Navíc po skušenosti bych to už neudělal. Jako stejná blbost se mně jeví narvání motoru 7301 do 6945. Pokud potřebuju něco silnějšího a mám peníze tak koupím komplet traktor. Svůj dám jako protiúčet a jsem na tom líp. Nemám nic proti nikomu, vesměs fandím všem kteří se rozhodnou experimentovat, ale jak jsem již napsal, je to vesměs krajně neekonomické, navíc narvete peníze do starého střepu a komfort obsluhy je stejný.
Tohle beru, je to pohled zemědělce, který jezdí po silnici a v lehkém terénu a nemá představu co obnáší každodenní ježdění v nejhorších podmínkách na hranici možností mašiny.Jen jsem přihodil pár fotek.Mě mašiny živý a je mým cílem udělat s co nejmenšími náklady co nejvěší výkon při maximální spolehlivosti.Vím přesně co na traktoru nechci.Nechci kulatý skla v lese vždy něco rozbiješ (navíc povrzeno asi v 10 zdrojů proximácký dveře praskají sami) dveře na proximu stojí 3500 kč mě sklo uříznou ve sklenářství ze 500.Nechci mít na traktoru kilometry zbytečných drátů, protože větev se narve kamkoliv a netoužím den hledat který drát to vytrhlo, nechci nápravu carraro (protože se ohýbají snad už je to prý odstaněno) nedá se na ni namontovat uzávěrka diferenciálu.atd.
Můžu To říct, že je pro mě maximálním zadostiučiněním, že dokážu udělat stejný a větší výkon jako nejnovější traktory a to co s nimi nejde udělat já dělám běžně.
- Přílohy
-
- Snímek 012.jpg (175.11 KiB) Zobrazeno 20845 krát
-
- Oslavany 024.jpg (174.95 KiB) Zobrazeno 20845 krát
-
- IMG_0196.jpg (116.68 KiB) Zobrazeno 20845 krát
Re: 7340/6945
Ještě jedna fotka z práce
A ještě trocha věcí k tomuhle.
Sedačka gramer udělá zázrak i se 69 samozdřejmě to není zrovna základní model
Hydrostatické řízení je do lesa nezbytnost.Kromě již zmiňovaného komfortu obsluhy neuvěřitelně šetří středový čep PHN.
No a třešnička na dortu skopný a stavitelný volat, vynikající věc.
bold píše:navíc narvete peníze do starého střepu a komfort obsluhy je stejný.
A ještě trocha věcí k tomuhle.
Sedačka gramer udělá zázrak i se 69 samozdřejmě to není zrovna základní model

Hydrostatické řízení je do lesa nezbytnost.Kromě již zmiňovaného komfortu obsluhy neuvěřitelně šetří středový čep PHN.
No a třešnička na dortu skopný a stavitelný volat, vynikající věc.
- Přílohy
-
- Fotografie-0012.jpg (152.98 KiB) Zobrazeno 20845 krát
-
- IMG_5532.jpg (125.42 KiB) Zobrazeno 20845 krát
Re: 7340/6945
Perfektní práce, vím o čem mluvíš, do lesa nový traktory moc nejsou, samej plast, zminovane kabely a skla a navic jsou vetsi coz do lesa neni treba spi tovadi.Takze jak pises, co nejmensi traktor, nejvetsi protupnost a nejmin elektroniky zlate ty 6945 - 7745. A z ceho tam ma ten volant?
Re: 7340/6945
No nevím ale tvrdit že v zetoru 69 má obsluha nějaký komfort je dosti odvážné. Čas těchto strojů coby dělníků na 8 hodin denně je pryč z dnešního pohledu je tam komfort 0. Dále mě překvapilo že v podstatě vychvaluješ nápravy zetor v kombinaci s čelním nakladačem jak často děláš nápravu?
Neber to jako napadání ale moje skušenosti jsou jiné. Netvrdím že ty traktory neudělají práci nebo nevydělají peníze ale jeto za cenu takřka sebeobjetování. Zaměstnance na to neseženeš nebo to bude do půl roku šrot.
Neber to jako napadání ale moje skušenosti jsou jiné. Netvrdím že ty traktory neudělají práci nebo nevydělají peníze ale jeto za cenu takřka sebeobjetování. Zaměstnance na to neseženeš nebo to bude do půl roku šrot.
Re: 7340/6945
Ano, komfort nic moc ale spolehlivost to kompenzuje bych rek.ale jestli mam v lese rasovat a otloukat traktor za mega(plus garacni servisky)na starym si vsechno udelas sam na novim moc ne nebo 250litru a oba vydelaj stejne to si radsi kopim 2 6945 a pokud se jezdi na hrane tak je stejne neodjezdis.pokud je aspon minimalni udrzba.A kolik stal ten volant?aspon priblizne
Re: 7340/6945
venca43 píše:No nevím ale tvrdit že v zetoru 69 má obsluha nějaký komfort je dosti odvážné. Čas těchto strojů coby dělníků na 8 hodin denně je pryč z dnešního pohledu je tam komfort 0.
Velice odvážné trvzení z mého pohledu.Tak se totiž např. majitel Valtry a vyvážecího vozu farmi 10t (pořizovací cena soupravy cca 4 miliony) dostává do značných finančních problémů.On mu totiž nikdo nedá na za to že jezdí s Valtrou ani haliř navíc a výkon zrovna na té konkrétní zakázce dělal max stejný jako já.

To ber jako praktickou zkušenost.Navíc od té doby co jsem tam byl já už ho nechtějí.

venca43 píše: Dále mě překvapilo že v podstatě vychvaluješ nápravy zetor v kombinaci s čelním nakladačem jak často děláš nápravu?
Co bych často dělal na nápravě


Ted jsem dělal vnitřní simerinky na náboji, mechanicky poškozené větví.Daň za ježdění v lese.Jinak nic.
Re: 7340/6945
turi píše:A kolik stal ten volant?aspon priblizne
Nezlob se fakt nevím a ani to nedohledám.On mě dává faktury na částku bez rozepsání, účetní mě věčně kvůli tomu drbe.
Re: 7340/6945
Asi to vyznělo špatně spíš sem to chtěl napsat jako souhlas s boldem ( dávání peněz do starých pleček s mizerným komfortem).
O tom že tím traktorem nevyděláš sem nepsal ani půl slova spíše naopak ale to je na jiné povídání.
Moje 7245 naloží za zimu 2500t senáže a vyveze 3000t hnoje za stáje a každý rok se ulomý koncák většinou obě strany.
O tom že tím traktorem nevyděláš sem nepsal ani půl slova spíše naopak ale to je na jiné povídání.
Moje 7245 naloží za zimu 2500t senáže a vyveze 3000t hnoje za stáje a každý rok se ulomý koncák většinou obě strany.
Re: 7340/6945
venca43 píše:Asi to vyznělo špatně spíš sem to chtěl napsat jako souhlas s boldem ( dávání peněz do starých pleček s mizerným komfortem).
Hoši vy to pořád nechápete.
Ještě jednou pole není les



Tam kam já se 70 v pohodě zajedu tam se novej traktor prostě nedostane, protože je širší.O tom že na většinu (čestná vyjímka je lamborginy) nových traktorů davají navijáky o desítky centimetrů výš než na 70 nemluvím.Dvounaviják váží tunu když ho zvedneš o 20 cm výš máš těžiště v čudu a rozšířit gumy nemůžeš, protože se nevlezeš mezi stromy.Kde je komfort



Na foto v příloze je umístění navijáku valtra, zetor fortera, zetor uř I.U uř I hledej buben navijáku za kolem je to blbě vidět.
- Přílohy
-
- IMG_1645.JPG (73.62 KiB) Zobrazeno 20902 krát
Re: 7340/6945
venca43 píše:Moje 7245 naloží za zimu 2500t senáže a vyveze 3000t hnoje za stáje a každý rok se ulomý koncák většinou obě strany.

S čelákem jsem letos dělal i zemní práce kolem baráku.Za šichtu tahám prům 45 kubíků.Ve smrku to je cca 31,5 t v dubu cca 73 tun za jeden den všechno samozdřejmě rampuju čelákem.Občas a strašně nerad musím najet i na skládku.Koncák jsem ještě nedělal.
- Přílohy
-
- IMG_2042.JPG (142.82 KiB) Zobrazeno 20902 krát
Re: 7340/6945
venca43 píše:Moje 7245 naloží za zimu 2500t senáže a vyveze 3000t hnoje za stáje a každý rok se ulomý koncák většinou obě strany.
Tak mě napadlo

Re: 7340/6945
tak kdyz to franta volil jako GO proc ne ma dat 25tisic a mit stejnej vikon nebo pridat cca 15-20 a bejt o poznáni silnejsi proc ne, samozrejme ma to sve plus a minus ale jak je videt funguje to bez problemu v nejvetsi zatezi.jak si psal pole neni les souhlasim.ono pokud mas v celnaku napriklad 500 kg zateze tak je strasne velikej rozdil jestli to nosis v jame nebo hnojisti po rovine na zpevnenem podkladu(koncaky trpi pri odtrhovani senaze), to daleko vic trpi v lese prez koreny a kameny.a kdyz mas tak hodne vitizenej celnak proc si na to neporidis hona nebo nejakou fadromu? 

Příspěvků: 76
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník