fortschritt e 514

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 14 pro 2012 12:50

neznalek píše:
standais píše:zrcátko právě mám taky, ale je to ho*no, sice je to v tom vidět, ale prostě nekoukáš do toho furt. jinak od utavení motoru jsem při letošní sezoně neměl daleko, uletěla mi vrtule chladiče a motor měl přes 120°C, naštěstí tady soudruzi z ndr neudělali chybu, jako u lžiček :D To čidlo na hřídel drtiče mě napadlo taky, je to asi nejlepší řešení. jak by to tedy šlo udělat, aby se mě rozvítila červená žárovka, případně to začne troubit když se zastaví drtič ?


jezdim 11 let s E 514 a zatim se ni nestalo, aby se zastavil drtič a nevěděl jsem o tom...za prve to je cítít a za drue je z toho kouř, že by se dal krájet :D Spíš se mi nad drtičem nastaví řepkkova slama a ucpou se cele vyjtřasky, proto by šlo asi udelat nejakej plech se spínačem, kterej by práve sepl ten materiál kdyz se zacnou cpat vytřasadla, neco jako maji senážní vozy na nautomatice plnění, jen tady to to spínalo koontrolku nebo pípák

už mi několikrát prasknul řemen, stalo se mi třeba v hodně zeleným že se drtič zacpal, naopak se mi třeba nikdy nestalo, že by mi zůstala viset sláma na vytřáskách. no nic dám řeč s elektrikářem, na něco snad příjdem :)
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 161
Registrován: 28 zář 2007 17:43

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod chose » 14 pro 2012 21:07

Já sem měl u mdw 525 u konce vejtřasek a pak nad drtičem asi dva spínače s plechem o který se vždy opřela sláma a sepla se signalizace v kabině. Čištení bylo vždy jen zespoda a tak max. 2 minuty. Dělala to hlavně řepka, která se šprajcla nad drtičem

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 14 pro 2012 21:26

díky za rady, něco vymyslím
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 19 čer 2012 10:31
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Martis » 15 pro 2012 13:56

Co jsem se díval, tak ty videa s tou 514 na youtubku jsou tvoje? Jinak to je paráda !!!
Samí vole, ale stádo nikde ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 16 pro 2012 11:36

Martis píše:Co jsem se díval, tak ty videa s tou 514 na youtubku jsou tvoje? Jinak to je paráda !!!

jj to jsem já :) v létě musím natočit lepší kvalitu :wink:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 16 led 2013 20:38

Chcem sa opýtat že či je nejaký zasadný rozdiel okrem farby a motoru u modreho MDW E 514 ERNTEMEISTER a červeneho E514 SX??

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 16 led 2013 21:58

Wartburg píše:Chcem sa opýtat že či je nejaký zasadný rozdiel okrem farby a motoru u modreho MDW E 514 ERNTEMEISTER a červeneho E514 SX??

nic zásadního, modrý 514 už měly jinší vály se schumachery (nevím jestli všechny), ale kombajn je furt stejnej
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 114
Registrován: 21 led 2009 21:40

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod premo » 17 led 2013 12:03

některé červené 514 měly hydropojezd :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 17 led 2013 14:11

premo píše:některé červené 514 měly hydropojezd :D

říká se to, ale ještě jsem žádnou s hydropojezdem neviděl, jen s elektromagnetickým rozvaděčem: všechny funcke byly na jedný páce a přepínalo se to tlačítkama, oproti stadartu, kde na každou funkci byla jedna páka
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 17 led 2013 19:10

A poruchavost je unich aká neviete?? ja mam normalnu 14-ku s motorom IFA a nemozem sa stazovat?? o 521 neviete nic ,este som take nazivo nevidel len z obrazka,ale v Madarsku to velmi chvalia

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 18 led 2013 11:47

Wartburg píše:A poruchavost je unich aká neviete?? ja mam normalnu 14-ku s motorom IFA a nemozem sa stazovat?? o 521 neviete nic ,este som take nazivo nevidel len z obrazka,ale v Madarsku to velmi chvalia

521 je opět 514 s drobnými úpravami, sice uzavřený výložník, motor perkins, jinší vály. poruchovost by měla být stejná jako u 514, je to téměř shodný kombajn, co se týče motoru, tak pokud maká je dobrej, ale běda se něco vy*rat, to jsou potom částky a nervy :oops: proto říkám, zlatá ifa, výkon mají skoro stejnej, krouťák taky, rozdíly ve spotřebě do 1l/ha, s tím rozdílem, že na ifu jsou ND minimálně 5krát levnější. mimochodem vlákno o 521 už tady je založené.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 21 led 2013 20:52

no toto. moc ma to video potešilo :D :D :D :D https://www.youtube.com/watch?v=9kOKmAQfUeE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 23 led 2013 00:28

Wartburg píše:no toto. moc ma to video potešilo :D :D :D :D https://www.youtube.com/watch?v=9kOKmAQfUeE

mooooc pěkný skupinový nasazení :D já už chci vedro a prach :lol:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 23 led 2013 19:02

načo ti vedro??? :D :D :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 24 led 2013 10:16

Wartburg píše:načo ti vedro??? :D :D :D

v češtině: vedro=velké horko
vědro=nádoba na vodu
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 24 led 2013 19:11

Aha :lol: Prepáč nevedol som to

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 24 led 2013 23:40

Wartburg píše:Aha :lol: Prepáč nevedol som to

ok :D jazyková bariéra :lol:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 28 led 2013 18:35

Motor IFA W50 TURBO- https://www.youtube.com/watch?v=locPux48bOc
Zaujalo by ma že z čoho to turbo pasuje :shock: :shock: :shock:

Příspěvky: 187
Registrován: 18 kvě 2012 19:46

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Vašek » 28 led 2013 19:37

Moooooc pěkný motor!!!!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 28 led 2013 21:12

Wartburg píše:Motor IFA W50 TURBO- https://www.youtube.com/watch?v=locPux48bOc
Zaujalo by ma že z čoho to turbo pasuje :shock: :shock: :shock:

turbo je buď origo z reichu, nebo by se dalo použít turbo ze 16145 (už jsme to tu taky řešili) a uživatel poulm má dokonce na zt-303 turbo z liazu
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 28 led 2013 21:37

No nic :D ked budem mat peniaze vyskúšam to :lol: :lol: :lol:

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 28 led 2013 21:41

http://standais.rajce.idnes.cz/prirucka_e-514#13.jpg Chcel by som sa ešte opytat že tam čo v tej príručke je tam obrázok prevodovky ,v staršich typoch E 514 su tam nejake hodinky .Co to ukazuju??? Odkedy som kupil kombajn nic tam nemam.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 29 led 2013 12:00

Wartburg píše:http://standais.rajce.idnes.cz/prirucka_e-514#13.jpg Chcel by som sa ešte opytat že tam čo v tej príručke je tam obrázok prevodovky ,v staršich typoch E 514 su tam nejake hodinky .Co to ukazuju??? Odkedy som kupil kombajn nic tam nemam.

Doufám, že jsem otázku pochopil dobře :D takže: na přístrojovce vlevo dole jsou otáčky mlátícího bubnu, vpravo dole otáčky motoru, vlevo nahoře je teplota motoru a vpravo nahoře je tlak mazání motoru, do některých kombajnů se dávaly i otáčkoměry ventilátoru, měl by to být stejný budík jako otáčkoměr bubnu, ale nikdy jsem se s tím nesetkal, ale vážně uvažuju o tom, že ho tam dám taky :D. pak mám ještě u řadící páky jeden budík a to tachometr, bohužel mi nefunguje, budu se muset mrknout proč.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 13 pro 2012 20:52

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Wartburg » 29 led 2013 14:34

Aha, tak co som ja myslel to je ten tachometer :D díki Standais
http://standais.rajce.idnes.cz/prirucka_e-514#17.jpg a co je ten obrazok 4/7. tiež som to ešte nepoužíval?? :?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 29 led 2013 16:33

Wartburg píše:Aha, tak co som ja myslel to je ten tachometer :D díki Standais
http://standais.rajce.idnes.cz/prirucka_e-514#17.jpg a co je ten obrazok 4/7. tiež som to ešte nepoužíval?? :?

tím se ovládají žaluzie chladiče-otevírání, zavírání. jinak tohle všechno se v tý příručce píše, je dobrý si jí i přečíst, ne se jen dívat na obrázky :wink:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 57
Registrován: 17 zář 2007 23:47
Bydliště: Byšice,okres Mělník

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Bobeš » 04 úno 2013 20:52

Máte někdo skušenosti z výmlatem soji? známý miříkal že používá kulaté síto o průměru 12mm,šlo by to i oválným? tušim že to je 12*8mm nebo 6*12mm ted si nejsem jistej ???????

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 04 úno 2013 21:09

Bobeš píše:Máte někdo skušenosti z výmlatem soji? známý miříkal že používá kulaté síto o průměru 12mm,šlo by to i oválným? tušim že to je 12*8mm nebo 6*12mm ted si nejsem jistej ???????


originál oválná síta byly 4.5x20 a 6.5x 20, pokud ovšem nedělali i jiné rozměry. Mě při koupi tvrdili, že mám kompletní sadu sít.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 04 úno 2013 21:10

Bobeš píše:Máte někdo skušenosti z výmlatem soji? známý miříkal že používá kulaté síto o průměru 12mm,šlo by to i oválným? tušim že to je 12*8mm nebo 6*12mm ted si nejsem jistej ???????

sóju moje 514 taky sekala, bohužel ne se mnou, byl by to silný zážitek, přecijen se 514 na začátku února v polích moc často nevidí :D :D jinak jsme to sekali taky s 12 (tuším), ten ovál si myslím moc vhodnej není, nastavení se dá najít v příručce nebo v tabulce seřizování
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 04 úno 2013 21:12

standais píše:
Bobeš píše:Máte někdo skušenosti z výmlatem soji? známý miříkal že používá kulaté síto o průměru 12mm,šlo by to i oválným? tušim že to je 12*8mm nebo 6*12mm ted si nejsem jistej ???????

sóju moje 514 taky sekala, bohužel ne se mnou, byl by to silný zážitek, přecijen se 514 na začátku února v polích moc často nevidí :D :D jinak jsme to sekali taky s 12 (tuším), ten ovál si myslím moc vhodnej není, nastavení se dá najít v příručce nebo v tabulce seřizování

aha tak soja tam není...zkusil bych nastavení podobný hrachu, nebo bobu, z toho bych asi vycházel
Naposledy upravil standais dne 04 úno 2013 21:51, celkově upraveno 1
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 195
Registrován: 23 lis 2009 15:03

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod bigbul » 04 úno 2013 21:41

Ahoj, tak s výmlatem sóji máme veliké zkušenosti ,sice mlátime s 512 ale je to skoro stejné ,síto používáme osmičku .když jsme měli dvanáctku tak šlo do bunkru hodně šupin z lusku a jiného bordelu,ale osmička je ideální .

PředchozíDalší

Zpět na MDW Fortschritt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků